poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Kokosowe ptasie mleczko

Ostatnie zdjęcie na Instagramie zrobiło taką furorę, że byłam w szoku :) Nie mogłam przejść obojętnie wobec tak licznych próśb o przepis na fit ptasie mleczko :) 



Jak wiecie, marna ze mnie kucharka i przepisów sama nie wymyślam. Ten dostałam od koleżanki, która znalazła go gdzieś w Internecie, natomiast ja go lekko zmodyfikowałam :) 

Moja foremka to 27x18 cm. Jak widzicie, ptasie mleczko wyszło płaskie. Śmiało możecie podwoić wszystkie składniki - zmieści się do formy, a ciacho będzie grubsze :)

Składniki na czekoladową część:

  • 1/2 puszki mleka kokosowego (u mnie BIO ze zdrowej półki Netto) 
  • 1 łyżka kakao (lub karobu)
  • 2 łyżki ksylitolu
  • szczypta cynamonu
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka agaru 

Składniki na białą część: 

  • 1/2 puszki mleka kokosowego
  • 50 ml mleka roślinnego (u mnie akurat mniej zdrowy sojowy napój waniliowy)
  • 2 łyżki nasion Chia
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1  łyżka ksylitolu
  • 2 łyżeczki z górką musu kokosowego (można kupić w Netto) 
  • 3/4 łyżeczki agaru (nic się nie stanie, jak będzie ciut więcej - masa będzie twardsza)
Mleko kokosowe BIO - Netto
Mus kokosowy -Netto (idealny do owsianki, koktajli i deserów!)
Nasiona chia - MyVita
Agar- FarmEko

Przygotuj 2 garnki. 
W jednym wymieszaj wszystkie składniki na część czekoladową (oprócz agaru).
W drugim wymieszaj wszystkie składniki na część białą (oprócz agaru)
Masę czekoladową postaw na ogniu i ciągle mieszając trzepaczką, zagotuj. Teraz dodaj łyżeczkę agaru, dokładnie, energicznie wymieszaj. Gotuj jeszcze 3 min. 
Połowę masy wylej do naczynia i wstaw do lodówki.
Masę białą tak samo podgrzewaj mieszając, gdy się zagotuje dodaj agar i mocno wymieszaj. Gotuj jeszcze 2-3 minuty. 
W tym czasie czekoladowa masa z lodówki powinna stężeć - wylej na nią białą masę, wstaw do lodówki. Odczekaj kilka minut.
Czekoladowa masa w garnku zastygła- podgrzej ją chwilkę. Wylej na białą masę i do lodówki :) 
Niedługo można jeść ;) 


Smacznego! Dajcie znać jak wyszło! :)

PS Ulepsz ptasie mleczko zdrową polewą czekoladową! Przełamuje i dopełnia idealnie! <3 Smak staje się bardziej intensywny. Kliknij po przepis na fit polewę czekoladową

2 komentarze:

  1. Ten przepis jest genialny <3 myślę, że przerobię trochę na swoje potrzeby i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie dziwię się, ze zrobiło furorę. Zobaczyłam i przepadłam- po prostu muszę wypróbować, wygląda BOSKO, a ja lubię takie rzeczy ;p <3

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!