piątek, 7 kwietnia 2017

Jabłkowe placuszki z kaszy quinoa

Lubię placki :) Dziś przedstawiam Wam szybkie i sycące placki z kaszy quinoa ze startym jabłkiem :) 


Składniki:


  • 50 gram kaszy quinoa (u mnie trójkolorowa dzięki uprzejmości FarmEko)
  • 1 jajko
  • 1/2 startego jabłka
  • cynamon do smaku
  • łyżka mleka roślinnego (u mnie z Netto)
  • płaska łyżka mąki (u mnie pełnoziarnista)
  • płaska łyżeczka melasy karobowej (dostępna w Netto) / lub inny bardzo słodki słodzik 
  • olej kokosowy do smażenia (u mnie BIO z Netto)

Kaszę ugotować w proporcjach 1:2 (dwa razy więcej wody, niż kaszy) lub według instrukcji na opakowaniu. Ja nie mieszam i gotuję aż wchłonie wodę. Ostudzić.
Następnie wymieszać z 1 jajkiem, startym jabłkiem, cynamonem, łyżką mleka. Mąkę dodawaj stopniowo- być może wystarczy połowa łyżki do uzyskania pożądanej gęstej konsystencji. Dodaj melasę - nie przesadzaj z ilością, pamiętaj, że zawsze można dosłodzić po usmażeniu ;) 
Na rozgrzany olej kokosowy wykładaj łyżką masę na placuszki :) Gdy spód się przyrumieni, przewracaj na drugą stronę. 

Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Placuszki wyglądają obłędnie :) A ja chyba muszę odwiedzić netto i zrobić zdrowe zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis. Uwielbiam takie zdrowe placuszki :)

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!