czwartek, 28 stycznia 2016

Co jem na masie? Posiłki okołotreningowe cz. I

Kochani, często prosiliście, bym napisała o tym, co jeść po treningu w różnych porach dnia. 
W tym poście znajdziecie kilka przykładowych posiłków, które możecie jeść zarówno po porannym, południowym jak i wieczornym treningu... lub przed. Dalej wyjaśnię o co chodzi :) 

Jak wiecie, jestem na masie. Dlatego w każdym posiłku, również w tym po treningu, jem tłuszcze. Niektórzy jednak nie są zwolennikami tłuszczu w posiłku potreningowym, ponieważ może zmniejszać on wchłanianie innych składników, np. białka. Jeśli zatem nie chcecie jeść tłuszczu bezpośrednio po wysiłku fizycznym, po prostu go nie dodajecie. 
Natomiast wszystkie proponowane dania nadają się też na posiłek przed treningiem - są one bowiem pełnowartościowe (tutaj już tłuszcz nie jest niemile widziany). 

Jeśli chodzi  o proporcje, nie będę ich podawała. Wiadomo, na redukcji zjecie mniejsze porcje, na masie każdy i tak ma inne zapotrzebowanie kaloryczne ;) 

Koktajl jest moim kołem ratunkowym, gdy ćwiczę rano. Po pierwsze - za wcześnie dla mnie na jedzenie typowego obiadu. Po drugie - szybko dostarcza węglowodanów prostych i białka, zanim przygotuję sobie pełnowartościowy posiłek. Czasem zabieram go też ze sobą na uczelnię. 

Składniki: 
- jogurt naturalny (lub mleko/mleko roślinne)
- miarka odżywki białkowej (u mnie biała czekolada)
- banan (lub inne owoce) 
- masło orzechowe lub garść orzechów
- tutaj posypane wiórkami kokosowymi 


Druga lekka propozycja będzie odpowiednia zarówno przed snem jak i w godzinach porannych. 
Ryż (brązowy, paraboiled lub jaśminowy), chudy twaróg, łyżka miodu i garść orzechów (wkradł się też jeden daktyl :D) Zamiast ryżu może być też makaron :) 


Sałatka, która w połączeniu z piersią z kurczaka była obiadem, w połączeniu z jajkiem sadzonym i kromką pieczywa żytniego stała się kolacją :) 


Czas na obiad. Kasza gryczana, pierś z kurczaka smażona na oleju kokosowym (można grillować lub piec), brokuły i sos z jogurtu i czosnku.


Ziemniaki pokrojone w plasterki i przyprawione lecą na patelnię i smażą się na małym ogniu pod przykryciem. Do tego warzywa na patelnię, pierś z kurczaka i znów sos czosnkowy. 


Tutaj ryż i tuńczyk z wody schował się pod brokułem i jajkiem ;) Zamiast ryżu może być też kasza jaglana. Do tego znów był sos czosnkowy :) 


Nie jest to książkowy talerz, wiem - nie ma warzyw ;) Jest za to pierś duszona w pieczarkach i cebuli oraz ziemniaczki. 

Póki co, to tyle ze sfotografowanych posiłków ;) Czy chcecie więcej takich postów? Dajcie znać :)

6 komentarzy:

  1. Zdecydowanie chcemy więcej !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiej odżywki białkowej używasz do robienia koktajli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MyProtein aktualnie, biała czekolada :)

      Usuń
  3. Jajka i orzechy to mój numer jeden w posiłkach około treningowych. Coś z tego zawsze musi być. Choć patrzę na Twoje talerze i powiem Ci, że bardzo podobnie jadamy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To wszystko wygląda tak smacznie, że mogłabym u Ciebie zamieszkać i stołować się razem z Tobą :) ja aktualnie walczę z brakiem kreatywności w kuchni...

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!