piątek, 8 stycznia 2016

Batony proteinowe Sante GO ON - opinia

Przepraszam Was, że ostatnio na blogu tak dużo recenzji! Obiecuję napisać coś ciekawszego, a tymczasem zapraszam do lektury moich artykułów na portalu Wirtualne Centrum Treningowe, dla którego mam przyjemność naskrobać coś każdego tygodnia ;) Klik tutaj: moje artykuły



Jakiś czas temu dostałam od firmy Sante paczkę batonów białkowych GO ON. Szczęśliwa z takiego zapasu, zabrałam się do czytania składów. W końcu firma Sante praktycznie zawsze ma najlepsze składy produktów. Niestety, zawiodłam się :(  


Na pierwszym miejscu... syrop glukozowy, następnie czekolada (w niej znów cukier), WPC 80, tłuszcz palmowy (znów smuteczek), inulina 5% ; następnie w zależności od smaku mamy suszoną żurawinę słodzoną, kakao lub orzechy laskowe. Składem batona kokosowego zajmę się osobno. 

Dla osób, które zwracają uwagę na jak najkrótszy i najbardziej zdrowy skład, największym minusem będzie syrop glukozowy (już lepszy byłby cukier od jego wysokoprzetworzonej formy) oraz tłuszcz palmowy. 



Inulina jest to prebiotyk, czyli stymuluje wzrost pożytecznych bakterii w jelitach. Jest także rozpuszczalnym błonnikiem.  Jej właściwości, to zatem: wspomaganie rozwoju prawidłowej flory bakteryjnej w jelitach, regulacja wypróżniania, zmniejszanie stężenia glukozy we krwi i ułatwianie przyswajania białka. No ale czy te 5% inuliny wskóra coś wobec tłuszczu palmowego, syropu glukozowego i cukru dostarczonego do organizmu w jednym batonie? 

Każdy baton różni się nieco wartościami odżywczymi, dlatego do każdego odniosę się osobno. Zacznę od najpyszniejszego smaku! Bo te batony są naprawdę smaczne :) 

1. Smakowe Number One: ENERGY - KOKOS z jagodami goji: 

Smakiem przypomina batony Bounty, jest tylko mniej słodki i polany gorzką czekoladą. Wiórki kokosowe cudownie chrupią w ustach. Naprawdę wciąga. Niestety skład i wartości odżywcze są już dużo gorsze. Cukier występuje 4 razy pod postacią: syropu glukozowego, cukru, cukru trzcinowego i cukru; mamy też tłuszcz palmowy. W ramach rekompensaty tej ilości cukru i  braku białka WPC, dołożono witaminy: C, niacynę, E, B5, B6, B1, B12, magnez (75mg/baton) oraz substancje pobudzające: ekstrakt z guarany 0,5% , kofeinę 0,09%, ekstrakt z żeń-szenia 0,08% (zawartość kofeiny to 140 mg/100 g)

Substancje odżywcze  wypadają marnie, bo zamiast białka (1,2 g/baton) przeważają węglowodany (28g/baton) i  tłuszcze (13,8 g/baton). Jeden batonik (50g) to 247 kcal. Z ciekawości, dla porównania, 50g. batona Bounty, to 234 kcal, 1,8 g białka, 31,9 g węgli i 11 g tłuszczów (wg. strony tabele-kalorii.pl). Okej, sama jestem w szoku! 

2. Żurawinowy z goji 

Ten smak znalazł się na drugim miejscu po kokosie. Czekoladową słodycz przełamuje kwaskowatość żurawiny - uwielbiam takie połączenia! Tutaj skład jest taki, jak pisałam na początku posta, jednak dodatkowy cukier i olej słonecznikowy znajduje się w suszonej żurawinie. Kalorycznie i odżywczo wychodzi lepiej: jeden baton, to 218 kcal, 8,9g białka (za sprawą WPC), 21,4 g węglowodanów i 9,9 g tłuszczów. Jest też witamina B12 i miedź. 

3. Kakaowy 

Dla miłośników intensywnie kakaowych smaków. Wygrywa pod względem zawartości białka: 
9,7 g/batonik. Ma też mniej węglowodanów, niż powyższe, bo 20,4 g. Tłuszcze: 10 g.  
217 kcal. - najmniej ze wszystkich pięciu smaków. Oczywiście dodatkowo witamina B12 i miedź.

4. Orzechowy 


Orzechowy smak goni kakaowy, bo białka ma 9,3 g. Węglowodanów najmniej ze wszystkich pięciu batonów, bo 19,8 g. Tłuszcze: 11,5 g. Wit. B12 i miedź. 
226 kcal. 

5. Waniliowy


Jak dla mnie smak trochę bezpłciowy. 
Białka tyle co kakaowy: 9,7 g, węglowodanów 21 g, tłuszczów: 10 g. Wit. B12 i miedź.
219 kcal 

Podsumowując


Pod względem składu i odżywczych wartości przegrywa najlepszy smakowo kokos. 
Kakaowy i waniliowy zawierają najwięcej białka: 9,7 g /batonik. 
Orzechowy ma najmniej węglowodanów: 19,8 g, ale kakaowy depcze mu po piętach 
z wartością 20 ,4 g. 

Nazwałabym te batony, batonami węglowodanowo-białkowymi. Na pewno są lepszą potreningówką, lub cheat-meal'em, niż zwykły batonik, który nie zawiera białka, ani witamin.




10 komentarzy:

  1. No ten syrop glukozowy to chyba pomyłka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam numer 3, a w zasadzie chwyciłam kiedyś w markecie, bo głodna byłam, a jechałam na trening. Smak niezły, ale skład to faktycznie pomyłka. Też byłam rozczarowana

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałem okazje spróbować te batoniki. Jak dla mnie w smaku są zdecydowanie za słodkie!. Po całym batonie miałem wrażenie że zaraz nabawię się cukrzycy. Jeżeli chodzi o skład, tutaj też mamy do czynienia z jakąś wielką pomyłką. Jeżeli ten baton jest dla sportowców to przykro mi, ale to najgorszy produkt jaki jest zrobiony dla tego typu odbiorców. Jednak jeżeli weźmiemy pod uwagę osoby nie prowadzące zdrowego typu życia i po prostu lubią słodycze, to myślę że dla nich będzie to ciekawa przekąska.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skład mnie zawiódł. Na pewno nie sięgnę po te batoniki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skład beznadziejny, ale zdecydowanie nadrabia smakiem, który jest rewelacyjny i smakuje lepiej od zwykłych słodycze, przynajmniej dla mnie :D
    Zapraszam także do mnie http://sylwetka-idealna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. po co faszerować się sztucznymi tworami, jak można stworzyć coś samemu. W sieci wiele jest przepisów na batoniki proteinowe. Polecam, ten który opisalem u Siebie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety , czlowike mysli ze to lepsze niz snickers a tu szalu nie ma !

    OdpowiedzUsuń
  8. czy aby z tym syropek glukozowym to gafy pani BLOGERKO nie strzeliłaś ? http://fitnessowy.net/syrop-glukozowy-vs-syrop-glukozowo-fruktozowy/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeliłam gafy Anonimie :) syrop glukozowy jest cukrem prostym, w dodatku wysoko przetworzonym. Już lepszym od niego jest zwykły cukier, jeśli miałabym wybierać.

      Usuń
  9. Bym się nie odzywała, bo co mi tam, ale Pani pewnośc siebie mnie troche rozsierdziła.
    Pomijając syrop glukozowy (bardzo proszę wczytać sie dokładnie czym jest, jakie procesy zachodzą w trakcie rozkładu w organiźmie i z jakim pożytkiem, lub nie, zanim napisze, że jest gorszy od zwykłego cukru ;), ale zdecydowanie wolę taką ilość białka mleka (WPC 80) w tym batoniku niż 2x więcej ale dużo gorszego w innym. Dla mnie stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry...ale to moja opinia ;)

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!