piątek, 11 grudnia 2015

Białko EProtein.pl - recencja

Niedawno dostałam próbki białka (WPC) firmy EPROTEIN.PL do testów. Czas na recenzję, w której podsumuję plusy i minusy tego białka oraz subiektywnie ocenię walory smakowe :) 

Zacznę od plusów i minusów opakowania, bo to akurat wbrew pozorom jest ważne, gdy mówimy o białku.
Super, że jest to woreczek z możliwością wielokrotnego zamykania. Cieszę się, że jest to foliopodobne (nie znam się na materiałach!) tworzywo, bo dzięki temu białko po otwarciu pięknie pachnie - bez nalotu zapachu opakowania. Kiedyś miałam próbki innej firmy - proszek przejął metalowy, sztuczny zapach. 

Wadą, którą producent powinien naprawić, jest brak składu i tabeli na opakowaniu próbek. Musiałam szukać tych informacji na stronie. I tutaj kolejne zdziwienie- na stronie jest tabela kaloryczna, zawartość aminokwasów, ale nie ma składu. Wyskakuje za to okienko czatu z konsultantem - poprosiłam go zatem o przesłanie składu na e-mail. 


Skład WPC czekolada kokosowa: 


Niewiele różni się od składu konkurencyjnych marek, słodzony jest sukralozą. Lecytyna sojowa jest częstym alergenem, a tu zastąpiono ją lecytyną ze słonecznika. 

Cena i jakość

Rozpuszczalność jest dobra - nie robią się grudki i nie pieni się. Białko Eprotein jest naprawdę tanie. Za 900 gram smakowego WPC zapłacimy 53 zł, a w promocji 40 zł! To taniej, niż u konkurencji. Uważam, że cena jest adekwatna do jakości. Spójrzmy na wartości odżywcze i aminogram: 

źródło: eprotein.pl


Porównałam wartości z konkurencyjnymi, droższymi białkami. WPC Eprotein.pl mają średnio o 2 gram więcej tłuszczu i węglowodanów oraz 1-2 gram mniej białka w przeliczeniu na 100 g. Podobnie jest z aminokwasami. Dlatego uważam cenę za adekwatną do jakości, choć nadal NISKĄ  :) 


Smak 

Zapach białek jest obłędny i daje duże nadzieje.  Smak wszystkich jest NA MÓJ GUST trochę za słodki. Słodycz zagłusza smak. Na opakowaniu napisane jest 30g/200ml. Ja rozpuściłam o połowę mniej proszku o smaku Rafaello -15 gram w 200 mililitrach mleka i napój był bardzo słodki. 
Natomiast do owsianki z mlekiem lub z wodą nadaje się idealnie, jednak... bardziej wyczuwana jest sama słodycz, niż konkretny smak. Dlatego ciężko mi było zdecydować, który smak jest ulubionym - po prostu go nie mam. 


Te smaki testowałam:
- czekolada kokosowa - najciekawszy smak
- wanilia 
- Rafaello 
- szarlotka - jabłkowy smak, pasuje do owsianki z jabłkiem 
- Nutella - smakuje jak zwykłe orzechy laskowe
- Capuccino 

A Wy znacie ten produkt? Lubicie? 

2 komentarze:

  1. Szał z tymi smakami, nieźle szaleją producenci teraz :D ja mam karmelowo-mleczny z KFD i jestem całkiem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, chętnie bym sama potestowała takie smakowe białka :) teraz jest wszędzie cała masa przepisów z użyciem białka, ale jeszcze niestety nie nabyłam ani jednej paczki :)

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!