czwartek, 12 listopada 2015

Szybki zdrowy i kolorowy - jesienny obiad

Zdrowe gotowanie jest trudne? Zajmuje dużo czasu? Nic bardziej mylnego! Nie jestem miłośniczką gotowania, skomplikowane przepisy od razu odrzucam, jednak dbam o to, by moje potrawy były pożywne i zdrowe. Dziś stuningowałam jedno ze swoich popisowych najprostszych dan świata xD


Składniki na 2-3 duże porcje: 


- makaron pełnoziarnisty - 2/3 opakowania
- mała dynia - "mniejsza połowa" 
- feta półtłusta lub chuda - pół kostki
- suszone pomidory - kilka
- szpinak - u mnie mrożony, pół opakowania 

- można dodać pierś z kurczaka w kostkę - u mnie bez :) 

Przyprawy: 

- chilli w proszku,
- imbir w proszku 
(możecie zastąpić świeżymi) 
- 3 ząbki czosnku
- pieprz
- sól 

Wykonanie krok po kroku: 

1. Umyj dynię, przekrój, wydrąż i  obierz część, której będziesz używać.
2. Wstaw  makaron do gotowania 
3 .Pokrój dynię w niewielką kostkę i oprósz imbirem i chilli. 
4. Rozgrzej olej rzepakowy (możesz spróbować z kokosowym) na patelni. 
5. Wrzuć dynię na patelnię. Smaż na małym ogniu pod przykryciem około 10 min. 
6. Pokrój fetę i suszone pomidory w kostkę oraz posiekaj czosnek.
7. Sprawdź, czy dynia już jest miękka, a makaron ugotowany. Jeśli dynia już gotowa, zdejmij ją z patelni i wrzuć szpinak. Nie przykrywaj. 
- gotowy makaron odcedź i zostaw w garnku 
8. Jeśli szpinak jest mrożony, poczekaj aż będzie prawie rozmrożony, mieszaj, aby woda odparowała. 
9. Z boku wrzuć czosnek by się zeszklił, następnie wymieszaj ze szpinakiem. 
10. Przypraw szpinak sporą ilością czarnego pieprzu i solą, pomieszaj i spróbuj, czy dobrze przyprawiony.
11.  Do garnka z makaronem wrzuć dynię, szpinak, suszone pomidory i dokładnie wymieszaj. Dodaj fetę i przemieszaj delikatnie. Zostaw jednak kilka kostek dyni, fety i pomidorów do ozdoby na wierzch. 
12. TADAM. Gotowe. Ile Ci to zajeło? :) 






5 komentarzy:

  1. Jejku, a za mną akurat cały dzień chodzi jakieś penne! Pysznościami kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A wydawało mi się, że moje dania są zwyczajne, a tu widzę, że powinnam robić codziennie zdjęcie obiadu i zamieszczać przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no raczej, proste są najlepsze :) ja nie umiem, a może nie chcę, gotować skomplikowanych potraw:)

      Usuń
  3. Cześć! Bardzo ciekawy wpis :) Bardzo ładnie prezentuje się danie, które zrobiłaś i co najważniejsze jest FIT! Ja także trochę gotuję i moje potrawy są tylko FIT! Nie wiem czy już byłaś ale zapraszam: http://www.nowecialo-nowezycie.pl/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie i zdrowo :) dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!