czwartek, 1 października 2015

Zmiana nawyków... urodowych ;)

Czas otworzyć nowy dział na blogu :) Postanowiłam zmienić co nie co w moim podejściu do pielęgnacji włosów, cery, ciała - ogólnie rzecz biorąc, urody ;) Być może któraś z tych zmian okaże się i dla Was ciekawa. Liczę na to, że uda mi się niektóre z Was zainspirować, ale szczerze... Bardziej mam nadzieję na inspirację i rady od Was! :)


Jakie proste zmiany wprowadzam na początek? 

WŁOSY


Słuchajcie, wiem, że to wstyd dla dziewczyny, ale ja nie mam cierpliwości do należytej pielęgnacji włosów. Ograniczam się do odżywki po każdym myciu i odżywki bez spłukiwania, bo bez niej moje loki byłyby jedną wielką miotłą. Wydaje się, że to nie takie nic. Ale słyszałam o dziewczynach stosujących olejowanie, tajemne domowe mikstury albo skomplikowaną metodę mycia OMO. Próbowałam nawet się czegoś dowiedzieć o tej ostatniej, bo podobno jest idealna dla loków. Ale to dla mnie za dużo pracy, czasu. Nie chce mi się nawet szukać idealnego kosmetyku. No mam tak. Czarna magia. Aaa, a jeszcze czytanie składów. Te łacińskie nazwy chemiczne.. Mam nadzieję, że z czasem się tego nauczę, tak jak nauczyłam się czytać składy jedzenia :) Póki co, obiły mi się o uszy SLSy, że trzeba ich unikać, ale też, że czasem są też potrzebne... 


Postanowiłam więc na początek zasięgnąć rad urodowych wymiataczek na forach internetowych. Włączam wątek o pielęgnacji loków i już mam listę polecanych produktów. Zamiast losowo wybranych szamponów i reszty, zacznę stosować te gorliwie polecane. 

Zatem oto mój plan bojowy na najbliższe miesiące: 


- szampon Revitax na porost włosów
- szampon Joanna Super Loki 
- maska KALLOS Keratin 
- Joanna Styling effect, krem do loków - do modelowania
- odciskanie mokrych włosów w bawełnianą koszulkę, zamiast ręcznika (! najprostsze co może być, a jakie ważne!) 

Wszystkie powyższe produkty są naprawdę w przyjemnej cenie ;) Nie, one są po prostu tanie. A podobno dobre - dam znać! Czekajcie na recenzje. 

Jeśli chodzi o szampon Revitax, zachwalała go  znajoma blogerka z facebooka Biegnijmy. A ja chcę swoje włosy trochę wydłużyć, aby móc na nowo nadać falom kształt odpowiednim cięciem, lecz zachować optymalną długość. Poza tym od dawna włosy wypadają mi garściami. Wyczekujcie relacji z efektów! 


CERA 


Z cerą problemy mam od czasów dojrzewania. Niestety moja twarz chyba się nie zorientowała, że już dojrzałam :) Długo stosowałam specyfiki od dermatologów, ale od kilku lat zaprzestałam wizyt, które wcale mi nie pomagały. Niedawno zaszłam do apteki po "jakiś" żel punktowy na tak zwane niespodzianki. Farmaceutka poleciła mi tani produkt ziołowy, wzięłam niewiele myśląc a już na pewno nie spodziewając się efektów. 
Szok. 
Acnex żel punktowy to dla mnie jakieś objawienie. Dwie noce, ewentualnie noc i dzień (czasem stosuję żel pod podkład), i stan zapalny znika. Kupiłam więc całą serię tego niedrogiego cudeńka: krem do twarzy, emulsję do mycia oraz tabletki ziołowo-witaminowe. Będzie testowanie :) 

Oprócz tego w planach mam jednak wizytę u dermatologa. Ktoś poleci dobrego lekarza w Warszawie lub w Białymstoku? :) 

A WY? 


Możecie coś powiedzieć o wspomnianych przeze mnie produktach? 
Jak wygląda Wasza pielęgnacja włosów, cery? Czy tylko ja jestem w tych kwestiach taka zacofana? :D 


28 komentarzy:

  1. świetnie wyglądasz ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie jestem bardzo ciekawa jakby wyglądały Twoje włosy po mojej magicznej mieszance :)
    Przed myciem włosów, nałożyć jakikolwiek olej (pierwszy lepszy z szafki kuchennej) w ilości 1 duża łyżka, do tego 1 duża łyżka nafty kosmetycznej (kosztuje grosze), łyżka lub dwie obecnie używanej maski lub odżywki - zmieszać na gładką masę (możesz dodać kilka KROPEL wody - będzie całkiem gładka) i nałożyć na 20 minut - spiąć włosy i polatać a potem umyć szamponem, nałożyć na chwilę odżywkę a na sam koniec jakieś serum na końcówki (polecam z Shaumy lub jedwab z Green Pharmacy). Powinny być dociążone i mieć zdefiniowany skręt, być miękkie i cholernie gładkie :)

    Mój sposób przetestowała Gapa i kilka koleżanek - ZAWSZE super efekt :)
    Jeśli wypróbujesz to daj znać jak wyszło, bo bardzo ciekawa jestem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PRÓBUJĘ! Super, dzięki za recepturę :D Zapisuję sobie zakup nafty :))

      Usuń
  3. Co do włosów - gorąco polecam podczytywanie działu dla zakręconych, na forum wizażu :) Jest tam sporo przydatnych informacji, a samo OMO wbrew pozorom przy wyrobionych odruchach - tu odżywka, tu szampon i znów sięgam po odżywkę - trwa dosłownie dwie minutki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to forum miałam na myśli pisząc o forum :D Mówisz? Czytałam chyba o dwoch sposobach omo i nie dość, że nie wiem który jest prawidłowy, to jeszcze zapomniałam jak to się robi :D Ale zainteresuję się po raz kolejny w takim razie :)

      Usuń
  4. A ja od siebie mogę polecić blogi włosomaniaczek (bo sama z włosami mam podobny problem do Twojego):
    1) http://www.martusiowykuferek.pl/
    2) http://www.anwen.pl/
    Na początek polecam ten pierwszy, bo anwen moim zdaniem, jest bardziej zaawansowana i ja na przykład, gdy tam weszłam, byłam przytłoczona nadmiarem informacji i dostałam kompleksów po zobaczeniu włosów autorki. ^
    Sama do włosów używam aktualnie Garnier Fructis, Goodbye Damage (szampon + odżywka) i do tego odżywkę w sprayu z Gliss Kura: http://grafika.redakcja.pl/KlubEkspertek.aspx/-610/-500/KlubEkspertek/cf8e432d-35dd-4bec-9994-97528b232c75_20130410101638_Odzywka-gliss-kur-liquid-silk-gloss.jpg

    Co do cery... Nie wiem jakiego typu niedoskonałości masz. Ja się borykam z zupełnie innym problemem. Wiem na pewno, że mój brat (w wieku dojrzewania aktualnie) ma skłonności do trądziku. I jemu bardzo pomógł Visaxinum - tabletki, ale chyba jest dostępny też w innych formach. Jednak nie chcę polecić czegoś, co może Ci zaszkodzić. Dla pewności udaj się jednak do dermatologa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, na pewno zajrzę na te blogi :) No właśnie, nadmiar info może przytłoczyć, ale małymi kroczkami wszystko jest do ogarnięcia :D

      Usuń
  5. Ja osobiście zaczęłam sotsować msm, póki co widzę poprawę na paznokciach. Liczę, że włosy także będą mocniejsze. Spróbować warto, sporo się naczytałam o tym suplemencie i jestem ciekawa efektów.

    OdpowiedzUsuń
  6. przeciez na kilometr czuc, ze ten post ma na celu : NAWIAZNIE wspolpracy z firmami. " ja jestem taka niedoswiadczona mala kobietka" nie mam pojecia co uzywac.... a tak naprawde chodzi tylko o darmowe produkty od firm i lans na blogu.
    Nastepnym razem rob to bardziej rozsadnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah co? :D Nie masz chyba pojęcia o tym co piszesz. Współprace z firmami nawiązują najlepsi, a nie ci co wiedzą tyle, co wyczytają na forum. Idź siać hejt gdzie indziej :)

      Usuń
  7. dr Niewiarowska-Paszko w Bialymstoku w dermedice na Legionowej. Na nfz kolejki bardzo dlugie a prywatnie przyjmuje w każdą sobotę jednakze bardzo konkretna kobieta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję Ewa :) A czy zleca zrobienie wymazu, czy lepiej zrobić go przed wizyta?

      Usuń
  8. O tak ja stosuje szampon z Joanny do kręconych włosów- polecam, tani, fajnie podkresla loki i przede wszystkim nie skleja i nie obciąza włosów :) wczesniej stosowalam z Nivea ale niestety go wycofali a byl świetny. Jakiś czas temu wlosy myłam również szamponem z Delia do kręconych tez spoko i tez moge polecić :) na mokre wlosy 2 razy w tygodniu nakladam jedwab na moje suche koncówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie dziś kupiłam jedwab, też Joanny, bo szukałam tego kremu do loków -nie znalazłam, ale znalazłam jedwab :D To dobrze, że szampon się sprawdza, mój jeszcze nie przyszedł, zamawiałam na allegro. Gdzie go kupujesz? W rossmanie nie ma.

      Usuń
  9. Podobno na końcowki dobry jest tez olej rycynowy ale nie stosowalam wiec nie wiem jakie daje efekty:) hm ja go spotykam praktycznie w kazdej drogerii chyba ze mowimy o innym szamponie :D dokładnie sie nazywa "super loki" :) fakt faktem na rynku jest nie wiele produktow do naszych kręciolow a już trafic na na prawde odpowiedni graniczy z cudem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chodzi mi o super loki, w rossmanie nie było, więc kupiłam na allegro :D

      Usuń
    2. olej rycynowy na skalp albo raz na ruski rok z innym olejem na długość, inaczej wysusza :)

      Usuń
  10. Super w takim razie daj znac jakie efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej Dominika.

    Co do problemow z cera, to do niedawna mialam taki sam probem jak ty, wieczny tradzik mimo dobrego dermatologa i wieku, ktory juz powinien obyc sie bez tego.Jak juz pojdziesz, to popros od razu o badania krwi, lub badania hormonalne, bo tradzik w tym wieku niestety moze miec nieco glebsza przyczyne. U mnie zostalo wykryte pcos i to wlasnie bylo przyczyna. Nie mowie od razu, ze jestes chora czy cos, ale doglebne badania zaoszczedza ci czas (moj dermatolog dopiero po 2 latach wpadl na pomysl badan hormonalnych)
    Rowniez swietnym sposobem jest wziecie pod wielka lupe odzywiania. Jestem w szoku jak bardzo moja cera sie poprawila tylko i wylacznie tym sposobem. Wylaczenie glutenu i nabialu i cukru rafinowanego moze dzialac cuda. Sproboj sobie np przez 2 tygodnie odstawic tego typu produkty, jak beda efekty, to moze byc to wlasnie nadwrazliwosc, na ktorych z nich ;) A z marki do pielegnacji polecam zdecydowanie La Roche Posay. Ceny maja dosc wysokie na kieszen studenta, ale warto zainwestowac w dobry zel i krem.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mam zamiar zrobić badania, a do dermatologa jestem umówiona na koniec grudnia :) Mam nadzieję, że nie mam problemów z hormonami :( Wiem dobrze, że moje problemy nasilają się, gdy jem słodycze, szczególnie czekoladę. Nabiał odstawiłam na miesiąc i nie zauważyłam żadnej różnicy.

      Usuń
  12. Ja na kilka godz przed myciem badz na cala noc wsmarowuje olej kokosowy ;) nawilza super i odzywia..same dobroci z tego oleju! Czasem nawet smaruje nia twarz czy cialo..uwielbiam kokos i ten zapach mmm.. Hehe na twoja burze lokow jak znalazl - sprobuj ;)
    A z cera tez mam problemy odkad pamietam heh
    Przestalam uzywac wszelakich "cud" specyfikow, tylko czasem sudocrem punktowo, bo takiej cery nie nalezy przesuszac, wrecz przeciwnie trzeba ja nawilzac! ;)
    Ja mam kosmetyki z serii Bialy Jelen hipoalergiczne..super sa ;) polecam! Ostatnio kupilam krem matujaco-normalizujacy z Bielenda -super jest ;) i polecam maseczke z glinki zielonej no i raz dwa razy w tyg peeling ;)
    Aaa i olejek z tea tree na "male problemy" ;) naprawde super! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na pewno zaopatrzę się w kokosowy. Co do cery, też już kiedyś odkryłam, że im bardziej nawilżona, tym lepiej :)

      Usuń
  13. Zakochałam się w Twoich włosach! Świetne są :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To ja udzielę porady włosowo-olejowej.
    Kochana, idziesz do Biedronki, kupujesz olej winogronowy za 10 zł i ten olej wcierasz we włosy. Okręcasz łepek folią spożywczą, na to turban, żeby grzało i chodzisz (siedzisz, leżysz, ćwiczysz) 2-3 godziny. Ściągasz to, myjesz głowę najtańszą ODŻYWKĄ (nie szamponem) z rossmana i zostawiasz.
    I uwierz mi, będzie pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję za instrukcję :) Czytałam na kilku forach, że dziewczyny polecają olej kokosowy LOTON z Biedry.

      Usuń
  15. w Warszawie polecam dermatologa dr Magdalena Brajczewska :) http://www.dermedica.com.pl/ wie co robi, zleca badania, a nie tylko przepisuje kolejne kremy i tabletki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Do układania loków polecam balsam Montibel.lo seria HD - rewelacja. Do nawilżania od czasu do czasu dobrze jest zrobić saunę w salonie fryzjerskim.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam nawyk nakładania na same końcówki odrobinki oleju arganowego, a ostatnio malinowego. bardzo fajna sprawa. Dodatkowo staram się suszyć krótko włosy i nakładać maskę raz w tygodniu na całe włosy. Co do cery to stosuję bardzo nieskomplikowane kosmetyki i w niewielkich ilościach. Na okres letni Cetaphil, na zimę tłusty krem Winter Care z Flosleka ewentualnie jakiś z Ziaji tłustszy.Raz w tygodniu robię sobie maseczkę z zielonej glinki i często nakładam pod nią jeszcze płynną witaminę C. I tyle :D Dzięki dbaniu też o dietę i właśnie maskę nie muszę zawsze pamiętać o makijażu bo zwyczajnie nie mam czego zakrywać :D

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!