czwartek, 3 września 2015

Chrupiąca granola - zdrowe musli

Granola, to po prostu sto razy pyszniejsze, niż sklepowe, musli. Bez dodatku cukru, syropów glukozowo-fruktozowych, konserwantów i innego syfu obecnego w paczuszkach oznaczonych napisem "fit"! Jest tak smaczna, że aż chce się ją chrupać na sucho. Ale najlepiej sprawdza się wymieszana z jogurtem naturalnym czy kefirem albo dodana do owsianki na mleku/wodzie, jako element CRUNCHY <3 



Granolę robiłam "na oko" i taki też podaję Wam przepis. Nie musicie się go sztywno trzymać, jeśli nie lubicie jakiegoś składnika, zamieńcie go na inny, proporcje również skomponujcie według uznania :) Ja tak naprawdę użyłam składników, które miałam w domu. Następnym razem spróbuję dodać wiórki kokosowe, siemię lniane, płatki migdałów, inne orzechy i inne suszone owoce :) 

Składniki: 

- płatki owsiane górskie (najlepiej z Biedronki lub Lidla, firmy jakie polecam to np. Melvit, Plony      Natury; chodzi o to, aby płatki były grube, a nie prawie jak otręby)
- sezam jasny 
- pestki słonecznika
- pestki dyni 
- orzechy laskowe pokrojone
- cynamon
- pół łyżeczki/łyżeczka soli
- 2 płaskie łyżki oleju (u mnie rzepakowy, może być np.  kokosowy)
- jabłko starte na małych oczkach na mus 
- miód płynny - dodaj 6 łyżek, spróbuj, w razie potrzeby dodaj jeszcze ;) 

Wymieszaj te składniki. Po upieczeniu dodaj jeszcze:

- suszoną żurawinę
- rodzynki 


Wysypujemy na blachę do pieczenia, wcześniej nagrzewamy piekarnik do 170 stopni i pieczemy pół godziny - do 40 minut, aż nasze musli stanie się złociste i chrupiące. Mieszamy kilka razy w trakcie pieczenia :) Po upieczeniu dodajemy rodzynki i żurawinkę :) 


Jeśli chodzi o ilości, nie podaję w gramach. Ja użyłam 3/4 paczki płatków, bo potrzebowałam trochę na jutro, ale śmiało możecie wysypać całe opakowanie - im więcej granoli tym lepiej :) 
To samo z resztą składników - pestek ma być mniej niż płatków, ale ile, to już zależy jak bardzo chcecie je czuć w kompozycji :) Pestek dyni dodałam trochę mniej, niż pestek słonecznika, bo mają intensywniejszy smak. Orzechów laskowych garść. Oczywiście jeśli robicie małą wersję granoli, uważajcie, żeby nie przesolić- 1 łyżeczka to będzie za dużo. 

SMACZNEGO! :) 


10 komentarzy:

  1. uwielbiam domowej roboty granolę, na jak długo starcza Ci taka porcja
    zastanawiam się ile można ją przechowywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz robiłam! :) Szybko zniknie, więc nie zdążę się przekonać ;) Ale podobno w szczelnym zamknięciu można trzymać kilka tygodni nawet :)

      Usuń
  2. ooo, prawie jak moja zapiekana owsianka :D musze sprobowac z jablkiem i cynamonem jak w Twoim przepisie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam granolę, szczególnie na jesienne poranki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu zrobić domową :D

    OdpowiedzUsuń
  5. super przepis. nigdy jeszcze nie robiłam sama, chyba czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Orientujesz się czy płatki owsiane z Biedronki Plony Natury są bez glutenu?
    Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji,a na opakowaniu nie ma wzmianki o tym, że może występować ale również nie ma "przekreślonego kłosa", który świadczy o tym,że jest bezglutenowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis :) a masz pomysł, czym można zastąpić mus z jabłek? Niestety u mnie w domu niektórzy mają alergię na jabłka, a na pewno będą chcieli pochrupać.

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!