czwartek, 28 maja 2015

Ćwiczenia na boczki i skośne mięśnie brzucha - zwiększą czy zmniejszą talię?


Widzicie na powyższych zdjęciach zależność między talią a mięśniami? ;)

Wiele osób niestety jest święcie przekonanych, że
a) od ćwiczeń na boczki znikną boczki
b) od ćwiczeń na boczki wyrobi się piękna talia

Myślę, że to trochę za sprawą słynnych ćwiczeń "na boczki" Tiffany Rothes ;) Ćwiczenia te są świetne, ale zakwasy, które po nich czujemy, świadczą o pracy mięśni, a nie o tworzeniu się wcięcia, ani nie o spalaniu się tłuszczu :)

MIT 1: spalę boczki od ćwiczeń na boczki


Do spalania tkanki tłuszczowej potrzebny jest wysiłek cardio lub interwałowy. Musimy pracować na podwyższonym tętnie przez określony czas. Porządny trening siłowy również spala tłuszcz. Do tego potrzebujemy też ujemnego bilansu kalorycznego. Ćwiczenia typu "brzuszki" i tym podobne jedynie wzmacniają nasze mięśnie i mogą je zarysować (jednak nie będzie tego widać, jeśli wciąż masz sporo tkanki tłuszczowej).

MIT 2: ćwiczenia na mięśnie skośne stworzą wcięcie w talii


Wręcz przeciwnie. Może stać się tak, że talia się mniej lub bardziej zabuduje. Są osoby o tzw. "chłopięcej" budowie ciała i nie mają wcięcia w talii. Jeśli się do nich zaliczasz, a marzysz o talii, a nie o sześciopaku, zrezygnuj z ćwiczeń na skosy. Jeśli z kolei w genach dostałaś wcięcie w talii, uważam, że nie powinnaś bać się ćwiczyć skosów. Osobiście ćwiczę je intensywnie i nie zabudowało mi to talii, aczkolwiek wszystko zależy od warunków genetycznych ;) Nie mam też dużych mięśni na brzuchu, bo wbrew pozorom, nie jest tak łatwo je zbudować. Natomiast mięśnie skośne to moje ulubione mięśnie brzucha, mam do nich jakąś słabość, więc nie pogardziłabym! :)



A jak to jest u Was z tą talią? :) 
Czy ćwiczenia jakoś na nią wpływają? 

-Dominika


10 komentarzy:

  1. ja mam "genetycznie" wciecie w talii, aczkolwiek nie robi cwiczen an skosy, bo boje sie je stracic;p

    OdpowiedzUsuń
  2. ja miałam wcięcie w talii, ale po skośnych niestety mi zanikło zauważalnie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. ja niestety takiej tali raczej nie mam, więc i tak ćwiczenia nic mi nie robią :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Bogu za jako takie wcięcie w tej talii :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To jeszcze zależy jak ćwiczysz, i z jakim obciążeniem :)

    Zapraszam do mnie:
    http://streetworkoutgirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie robię ćwiczeń na skośne mięśnie, właśnie dlatego, żeby nie rozbudować talii :) zresztą brzuch można ładnie ukształtować robiąć ćwiczenia na górne i dolne partie mięśni, wcale nie trzeba robić skosów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nieźle... Ale faktycznie, takie ćwiczenia rozbudowują talie, a nie ją formują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziwne bo u mnie po ćwiczeniach na boczki talia ładnie się poglebiła. Ale ja mam jeszcze sporo cm do stracenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie to tkanka tłuszczowa spadła i odkrywa Twoją "prawdziwą" figurę ;)

      Usuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!