niedziela, 17 maja 2015

Ciśnienie na fitness

Ostatnio fitness i siłownia stały się mega popularne i promowane na każdym kroku, zarówno przez blogerów, jak i przez media. Fajnie, że ludzie zaczęli się ruszać i wiele z tych, co spróbowało, zakochało się w ćwiczeniach. Ale co z tymi, którzy fitnessu nie pokochali? Nie lubią też podnoszenia ciężarów, ani biegania, a z każdej strony bombardują ich porady, że powinni zacząć ćwiczyć, a najlepiej od razu zapałać miłością do wysiłku. Ciało fit jest modne! Nie masz ciała fit- okej. Ale jeśli się nawet nie starasz na takie zapracować, jesteś wyrzutkiem społeczeństwa! 
Otwarty trening Nike N+TC ze Sklepem Biegacza na Powiślu

Drodzy Czytelnicy. Osobiście trenuję właśnie fitness oraz treningi siłowe, dlatego to o tych formach aktywności najwięcej u mnie czytacie. Wiem też, że osoby, które klikają "lubię to", przychodzą do mnie po dawkę motywacji i tak zwanego kopa w dupę, dlatego wiele postów ma właśnie taki wydźwięk. Ja kocham aktywność i pragnę zarażać wszystkich tą miłością...

Ale nie chciałabym wywyższać siłowni czy fitnessu ponad inne aktywności! Nie chcę też, żeby ludzie wywoływali na innych presję, że jak nie dźwigają ciężarów czy nie katują się z Killerem Chodakowskiej, to nie wiedzą co to prawdziwy wycisk, albo w ogóle są leniwi. Każdy człowiek jest inny i nie każdy musi zakochać się w tej samej aktywności czy w aktywności w ogóle. Nie każdy też musi CHCIEĆ mieć wysportowane, szczupłe albo umięśnione ciało, sześciopak na brzuchu i duży tyłek.

Ale warto robić coś dla zdrowia, dla własnej satysfakcji i lepszego samopoczucia. A czy to będzie przewracanie żelastwa na siłowni, bieganie, taniec, crossfit, basen, rolki, joga, czy chodzenie z kijkami nordic walking, to sprawa indywidualna. Aktywność nie musi też wcale stać się Twoją pasją! Może interesujesz się czymś zupełnie innym i właśnie to sprawia, że Twoje życie jest cudowne? Dlatego ten świat jest tak ciekawy! Bo każdy może odkryć coś, co będzie mu sprawiać przyjemność!  A sport, tak jak mówiłam, warto włączyć ze względów zdrowotnych, aby zachować sprawność na dłużej i zadbać o serce.

Czy też macie takie odczucie presji społeczeństwa?
Jaka aktywność sprawia Wam najwięcej przyjemności?


6 komentarzy:

  1. Dobrze gada, polać jej :D jest cała masa aktywności, które można polubić i nie musi to byc akurat siłownia czy fitness :) z drugiej strony czasami wydaje mi się, ze życia mi zabraknie na trenowanie wszystkiego co bym chciała na raz :D tak samo jest też z gustami sylwetkowymi, nie każdy facet musi przecież mieć nie wiadomo jaką klatę i bicka, jednym to się podoba, a innym wręcz przeciwnie

    OdpowiedzUsuń
  2. każdy przecież lubi coś innego! <3 choć ja kocham siłownię <3

    OdpowiedzUsuń
  3. ja akurat tez najbardziej lubie treningi silowe i bieganie, ale w zasadzie w ogole lubie sie ruszac;p lubie tez i rolki i rower, aquaaerobik, spinning.. ;) masz racje, ostatnio fitness, silownia, ogolnie bycie fit stalo sie bardzo "modne" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. według mnie jest teraz moda na bycie fit i bycie "trenerem personalnym", celebrytą, co zmienił swoje życie dzięki aktywności czy książki jak zrobic z siebie super osobę .... ale to jeszcze trzeba mieć radość z tego. Co z tego, ze codziennie będziesz katować się treningami, jeśłi tego nie lubisz??? I czemu masz wierzyć w sukces fit Anny Leandowaskiej?? Nic nie musisz. Jak lubisz to idź na spacer do lasu. albo popływaj. albo pojeździj na motocyklu :P Co kto lubi :) Ja jestem za wysilkiem fizycznym, ale tylko dlatego, ze to uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko jest świetne, jedankże siłownia jest moim drugim domem! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam uważam, że każda aktywność fizyczna jest zdrowa.

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!