poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Białko serwatki i masło orzechowe MyProtein - opinia

Dzięki uprzejmości firmy MyProtein Polska, miałam możliwość testowania białka Impact Whey Protein oraz masła orzechowego. Zapraszam zatem na recenzję tych produktów. Jednak jeżeli nie znasz się na suplementach lub planujesz pierwszy zakup białka, przeczytaj najpierw post: "Po co te odżywki białkowe?".

Firma i płatność

Firma MyProtein powstała w 2004 roku i prężnie się od tej pory rozwija. W 2014 roku producent ten zajął pierwsze miejsce w rankingu FAST TRACK gazety Times w kategorii najszybciej rosnących firm w Wielkiej Brytanii. Od niedawna funkcjonuje także w Polsce.
Produkty MyProtein możemy zamówić na stronie http://www.myprotein.pl/. Płatność w złotówkach nie jest dostępna - walutą jest euro. Nie jest to jednak kłopotem, ponieważ możliwa jest płatność kartą kredytową lub PayPal. Waluta jest automatycznie przeliczana, a z naszego konta pobierana jest odpowiednia ilość złotówek. W dzisiejszych czasach, uważam, że nie jest to problemem (przynajmniej dla mnie nie było).
Dostawa trwa od 3 do 5 dni roboczych - ja dostałam paczkę po 3 dniach! 

Opakowanie i etykieta

Produkty przyszły w paczce, bardzo dobrze zabezpieczone. Pełnowymiarowe (1kg) białko znajduje się w opakowaniu wielokrotnie zamykanym, co pozwala zachować świeżość produktu. W jednym z nich znajdowała się również miarka do białka. Masło orzechowe, również 1 kg!, jest w plastikowym, miękkim pudełku. 
Skład i tabele mamy tylko w języku angielskim. Jednak możemy się zapoznać z wersją polską na stronie internetowej, tuż pod prezentacją produktu.

Skład

Zwróćcie uwagę, że skład na stronie internetowej jest podany dla każdej wersji smakowej, dlatego lista wydaje się taka długa.
źródło: MyProtein.com

Skład i tabela wartości odżywczych z opakowania białka krem truskawkowy
Tutaj już widać dokładnie, że lista składników jest krótka - ograniczona do niezbędnych składników.



Skład i tabela wartości odżywczych z opakowania białka łagodna czekolada
-z racji tego, że jest z dodatkiem kakao, ma o 5 g (w przeliczeniu na 100 g) i o 1 g w przeliczeniu na 25 g, białka mniej od innych smaków 


Jak widzicie, białko słodzone jest sukralozą. Cieszy mnie, że wybrano ten słodzik, a nie aspartam - z tą drugą, kontrowersyjną substancją na pewno nie zakupiłabym produktu. Pytacie mnie o toksyczność sukralozy. Niestety, o żadnym słodziku nie można powiedzieć na 100%, że jest bezpieczny (przecież nawet wszechobecny cukier jest szkodliwy), aczkolwiek sukraloza została zaakceptowana przez ponad 60 jednostek nadzorujących na całym świecie, a dzisiaj jest obecna w ponad 3 000 produktów sprzedawanych na świecie. (źródło: dobrametoda)


Jeśli boisz się tego słodzika, na szczęście masz jeszcze do wyboru białko słodzone tylko i wyłącznie stewią! Dostępnych jest już kilka smaków.



Brakuje mi jedynie aminogramu (oznaczenia wolnych aminokwasów). Znalazłam go jednak w internecie, tylko że nie w wersji polskiej: 
źródło: http://tinyurl.com/kho3h7m
Skład i wartości odżywcze masła orzechowego
Piękny, prawda?:)
źródło: MyProtein.com

Rozpuszczalność i walory smakowe białka MyProtein

Białko Impact Whey Protein to nic innego jak koncentrat białka serwatki, czyli białko szybko wchłanialne (zawartość białka w porcji to 82%). Dodaję je codziennie rano do owsianki oraz piję po treningu. Rozpuszcza się świetnie, nawet wymieszane łyżką. Jedynie smak łagodna czekolada, zostawia czasem milimetrowe nierozpuszczone kropeczki, ale moim zdaniem jest to kakao :) Po wymieszaniu w szejkerze tworzy się cienka warstwa piany, około pół centymetra-centymetr, później opada.

Jeśli chodzi o smaki, wybrałam: 
- 1 kg o smaku łagodna czekolada
-1 kg o smaku krem truskawkowy
sample 25 g, smak biała czekolada
- sample 25 g, smak wanilia
- sample 25 g, smak czekolada orzechowa
- sample 25 g, smak pudding sticky toffe

Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie smaki są pyszne. Jak dla mnie, wręcz uzależniają kubki smakowe- bo gdy mam ochotę na coś słodkiego, myślę co by tu zrobić z udziałem białka (np. tosty białkowe!) :) Jako szejki z mlekiem, te smaki to słodkie niebo w gębie. Z wodą da się już wyczuć lekko sztucznawy posmak, aczkolwiek nie jest źle. Dzięki tym odżywkom skończyłam z owsianką na mleku, bo na wodzie z białkiem jest równie smaczna. 


Natomiast mam swoich faworytów, jeśli chodzi o smaki. Dla mnie wygrywa czekolada orzechowa - jest to smak intensywny, czuć zarówno orzech laskowy jak i czekoladę. Następnie plasuje się biała czekolada, która z mlekiem smakuje jak lody waniliowe lub szejk waniliowy z McDonalda, a jednocześnie jest dość neutralna - pasuje do wszystkich owocowych dodatków. Te odżywki na pewno kupię następnym razem w wersji pełnowymiarowej. Krem truskawkowy jest również pyszny i nie żałuję, że wybrałam go w ilości 1 kilogram (z mlekiem smakuje jak smakowe truskawkowe mleko, które piłam w dzieciństwie z kartonika). Wanilia najmniej zapadła mi w pamięć - jeśli miałabym wybierać między "białymi" smakami, postawiłabym na białą czekoladę. Z kolei na pudding sticky toffe trochę się zawiodłam, bo spodziewałam się 'łaał', co nie zmienia faktu, że też był bardzo smaczny.
Łagodną czekoladę wybrałam pod wpływem kilku pozytywnych opinii na jej temat. Na mój gust jest zbyt delikatna i za słodka (co wskazuje tylko na to, że smaku nie da się polecić- jest to sprawa indywidualna). Wolę intensywny smak czekolady, dlatego czasami dodawałam jeszcze kakao. Mam wrażenie, że jest dużo słodsza od innych smaków. Z mlekiem smakuje jak słodkie kakao nesquik. Do omletów i tostów pasuje mimo wszystko świetnie. Tworzy też super polewę, gdy wymieszamy ją z jogurtem naturalnym :) 

Masło orzechowe MyProtein


Piękniejszego składu masła orzechowego nie można sobie wyobrazić - 100% orzechów. Kropka. Bez dodatku oleju (wystarczy ten, który jest w orzechach) cukru, ani nawet soli. Możemy się cieszyć prozdrowotnymi właściwościami orzechów i nie martwić się o sztuczne dodatki. Jaki jest zatem smak? INNY, niż maseł sklepowych, które są dosalane, a niektóre nawet dosładzane. Wyobraź sobie smak orzeszków arachidowych bez soli - tak właśnie smakuje masło 100% orzechów. Na pewno nie kusi by skonsumować je łyżką, ale to akurat uznaję za plus! :) Za to idealnie smakuje na pieczywie razowym, grzance z bananem lub plasterkami jabłka/melona/truskawek, jak również w owsiance, na omlecie lub placuszkach bananowych. Jednak jeśli łasuchom 100% orzecha całkowicie nie przypadnie do gustu, mogą masło dosolić solą morską, aby wydobyć pożądany smak, albo doprawić kapką miodu ;) 

Oprócz składu i pojemności - 1 kg ! (należy zużyć w ciągu 3 miesięcy od otwarcia!), uwielbiam konsystencję masła. Do wyboru jest wersja smooth (gładka) i crunchy (chrupiąca) - wybrałam tą drugą i jestem zaskoczona, że chrupiących orzeszków jest AŻ tyle.

Podsumowując, szczerze mogę polecić białko jak i masło orzechowe firmy MyProtein Polska. Na pewno sama pozostanę klientką tego sklepu na dłużej. 
Podaję jeszcze raz linki do produktów: 

-Dominika

16 komentarzy:

  1. Sorry za offtop - pięknie wyglądasz. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. masełko wygląda smakowicie :) a białka akurat tej firmy jeszcze nie próbowałam, chyba się skuszę przy kolejnych zakupach;))

    OdpowiedzUsuń
  3. tak i wszystko jasne.... za darmo Produkt wiec super pozytywna opinia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę negatywnych stron tego produktu :) Wszystko napisałam szczerze, podkreśliłam możliwość toksyczności sukralozy, problem z rozpuszczeniem smaku czekoladowego oraz że ten smak nie przypadł mi do gustu. Książkę, którą ostatnio recenzowałam również dostałam w zamian za recenzję, ale nie przeszkodziło mi to w napisaniu o negatywnych jej stronach. Pozdrawiam Hejtera.

      Usuń
    2. taki odważny/odważna, że pisze anonimowo;p
      ahh ta zazdrość;)

      Usuń
  4. Oooo! Może wreszcie znajdę białko za w miarę przystępną cenę o mega dobrym smaku czekoladowym, bo białko z sfd o smaku czekolada albo czeko-orzech jest słabe :/ ale to masło jest mega kuszące :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, też próbowałem białka SFD i wgl mi nie smakowało, było strasznie chemiczne i zalatywało goryczą ... Po za tym widziałem na necie że SFD oszukuje z ilością białka w swoich produktach :/
      Przerzuciłem się na Treca i czasem kupuję też tańsze KDF bo ma dużo lepsze smaki a wygląda podobnie jak Trec.

      Usuń
  5. Ja się zakochałam przede wszystkim w odżywce!! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wybacz, ale zanim zaczęłam czytać post to zagapiłam się na Ciebie:D ależ Ty ładna jesteś! ten uśmiech! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż się zaczerwieniłam .. dziękuję :)

      Usuń
  7. Kusi mnie MyProtein bardzo <3 ;d

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post, akurat jak szukałam opinii o białkach <3 :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://zdrowanacodzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety takie suplementy nie przekonują mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy zna Pani te badania
    http://forum-sportowe.pl/topic/379-myprotein-opinie-o-białkach-tej-firmy/

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!