piątek, 27 lutego 2015

Cukier - w jakich produktach się kryje i pod jakimi nazwami? Czytaj etykiety!

Jeśli jeszcze nie nauczyłeś się czytać etykiet, zrób to szybciutko a dobrze na tym wyjdziesz!
Wiele produktów jest zdradzieckich, a Ty być może uznajesz je za zdrowe!
Do jakich produktów podchodzić z rezerwą?
Do wszystkich! Zawsze czytaj składy! Na początku może to się wydawać problematyczne, ale szybko zapamiętasz czego unikać i która firma produkuje zdrowszą wersję danego produktu :)

Gdzie (między innymi) kryją się dodatkowe kalorie?

wtorek, 24 lutego 2015

Nogi i pośladki- trening siłowy w domu bezpieczny dla stawów i kręgosłupa- part 2

Czas na moją drugą propozycję treningu na pośladki w domowym zaciszu z obciążeniem;) Potrzebne będą hantle lub/i obciążniki na kostki. Niektóre ćwiczenia będą takie same, jak w treningu pierwszym, ale przeplatane będą z innymi, co da nowy impuls pośladkom i udom. Ja dwa przedstawione treningi wykonuję na zmianę, aby ciało dostawało inne bodźce. Możecie oczywiście stworzyć własne zestawy z wybranych ćwiczeń, ale nie omijajcie tych niewygodnych, których nie lubicie i które sprawiają Wam trudność! :) Bo właśnie te przyniosą najlepsze efekty ;)

Post z pierwszym treningiem oraz kwestie doboru ciężaru, powtórzeń i serii znajdziecie pod tym linkiem --> TRENING NA UDA I POŚLADKI


czwartek, 5 lutego 2015

Nogi i pośladki- domowy trening siłowy bezpieczny dla stawów i kręgosłupa- part 1

Jeśli masz problemy z kolanami, stawem skokowym czy kręgosłupem (skolioza), najefektywniejsze ćwiczenia, jakimi są przysiady i wykroki, nie są dla Ciebie. Jeśli kręgosłup masz zdrowy, to pół biedy- możesz wykonywać jeszcze martwy ciąg na prostych nogach, o ile znasz jego technikę. Ja niestety i tego nie mogę, ale nie załamuję się - szukam sposobów! Nie ma co się oszukiwać- jeśli nie możemy wykonywać przysiadów, musimy się trochę mocniej napracować i więcej namachać, aby pośladki poczuły. Ale lepsze to, niż NIC!
Polecam zapisać się na siłownię - tam dostępne są maszyny do ćwiczenia pośladków. Oprócz tego większość proponowanych przeze mnie ćwiczeń możesz wykonywać na siłowni na wyciągu lub z użyciem suwnicy. Jeśli mimo wszystko wolisz ćwiczyć w domu, prezentuję specjalnie dla Ciebie mój pierwszy domowy zestaw ćwiczeń na nogi i pośladki z obciążeniem. 
Trening ten jest również idealny dla początkujących pań, które jako samouki, w przysiadach mogłyby popełniać błędy narażające zdrowie.