sobota, 31 stycznia 2015

Biust a ćwiczenia oraz wszystko o dobieraniu stanika

Kochane, do napisania tego postu zainspirowały mnie dwie sytuacje.
1) Wypowiedź mojej czytelniczki Aleksandry, którą pozwolę sobie zacytować: "Byłam ostatnio u lekarza na badaniu biustu. Lekarz posprawdzał wszystko i mówi: "A pani to chyba trenuje, co?" Wiec te niekochane pompki dają jakiś efekt". 
2) Drugie źródło inspiracji dała mi młoda dziewczyna, z którą miałam styczność, lekko puszysta z okazałym biustem... wiszącym do brzucha...

Dlatego w poście znajdziecie rozdział o ćwiczeniach i rozdział o odpowiednim dobraniu stanika. Zapraszam :)

"Boję się ćwiczyć, bo biust mi zmaleje!" 


To, czy ktoś woli być otłuszczonym a zachować duży biust, niż szczupłym z mniejszym biustem, pozostawiam do jego osobistej oceny i nie będę się z nikim kłóciła. Przedstawię jednak kilka faktów odpowiadających twierdząco na pytanie, czy warto ćwiczyć.

Budowa piersi


Piersi zbudowane są po części z gruczołu piersiowego oraz z tkanki tłuszczowej. Ich proporcje oczywiście każda kobieta ma inne: jedne mają duży gruczoł piersiowy i mało tłuszczu, inne na odwrót a jeszcze inne mają mało lub dużo jednego i drugiego.
 Dziewczyny, których piersi są zbudowane w przewadze z tłuszczu, mogą go faktycznie trochę stracić, gdy zaczynają chudnąć, ponieważ jak wiecie, tłuszcz spalamy równomiernie z całego ciała. 
Z kolei dziewczyny z małymi biustami mniej ryzykują, ponieważ organizm oszczędza tkankę tłuszczową w miejscach, gdzie już jest jej mało. 
Za to w obu przypadkach możemy zyskać wiele. 


Ćwiczenia fizyczne, a szczególnie warto tu wymienić pompki oraz ćwiczenia na klatkę piersiową z hantlami, PIĘKNIE UJĘDRNIAJĄ I PODNOSZĄ BIUST. 
Jeśli nawet nie trenujesz na co dzień, bo nie zależy Ci na schudnięciu, warto wprowadzić regularne ćwiczenia na klatkę piersiową. 

Ja jestem posiadaczką małego biustu, nie miałam więc za wiele do stracenia, decydując się na aktywność fizyczną, jednak po kilku miesiącach ćwiczeń, zauważyłam, że mój dekolt optycznie się powiększył, zaokrąglił i uniósł. 


Kolejnym plusem jest fakt, że ćwiczenia pomogą nam zatrzymać młody i jędrny biust na dłużej. Wzmocnione mięśnie i więzadła będą w stanie zapobiegać efektom grawitacji jeszcze przez wiele lat!



"A pani to chyba trenuje, co?" - skoro obcy lekarz się zorientuje, to chyba każdy mąż będzie wniebowzięty ;)


Potrzeba odpowiednio dobranego stanika - brafitting


Jak to jest, że w dzisiejszych czasach, w dobie Internetu, telewizji i w ogóle w erze informacji płynących zewsząd, tak wiele kobiet nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważny jest dobrze dobrany biustonosz. I tu nie chodzi tylko o wygląd!
Co więcej, spotkana przeze mnie dziewczyna z biustem starej babci, miała prawdopodobnie szmaciany stanik, co jest koszmarnym błędem szczególnie przy tak ciężkich biustach!

Niezależnie, czy jesteś posiadaczką małego czy dużego biustu, zapraszam do lektury.

Po co nam dobrany stanik? 


  • uwierający czy obcierający biustonosz sprzyja powstawaniu chorób piersi, tj. torbiele i guzki.
  • z dobranym stanikiem nie grożą Ci obwisłe piersi w średnim wieku czy na starość
  • dobre podtrzymywanie piersi nie pozwala na rozluźnienie więzadeł 
  • wyglądasz młodziej
  • możesz powiększyć optycznie biust nawet o dwa rozmiary
  • wygoda! dobrego stanika prawie nie czujesz na ciele, nie przesuwa się do góry ani nie uwiera

Wiele z nas może zapomnieć o stanikach z H&M czy innych sieciówek (niestety). A to dlatego, że rozmiary takie jak 75C, 75A  czy 80C praktycznie NIE ISTNIEJĄ. Zdziwiona?
Ja przez wiele lat nosiłam właśnie 70A lub 75A. Mój prawdziwy rozmiar, to 65C ! 
Dziś nie wiem jak mogłam nosić tak okropnie niewygodny stanik.

Przykłady tragicznie dobranych staników

 Jak dobrać i gdzie kupić?

Polecam skorzystać z usługi brafitterki, która bardzo często jest bezpłatna przy zakupie biustonosza. Ja swój rozmiar poznałam dzięki pani w Esotiq, całkiem przypadkiem. Sprzedawczyni popatrzyła na mnie i podała mi dwa rozmiary do przymierzenia, po czym pokazała w jaki sposób regulować ramiączka, jak "zbierać" pierś do miseczki i gdzie powinien znajdować się pasek. Od tej pory biustonosze kupuję dużo rzadziej, z powodu ceny, ale wolę mieć kilka dobrych staników (jakościowo również - długo służą), niż wiele krótko mówiąc do dupy. Oprócz Esotiq polecam także Intimissimi, aczkolwiek nie wiem, czy w tym drugim pracują brafitterki. Możesz także wyszukać hasło "brafitting + nazwa Twego miasta" - na pewno znajdziesz wiele miejsc, gdzie oferowana jest ta usługa.

Dodam, że dla mnie dobrany stanik, to nie tylko wygoda i zdrowie, ale też o wiele wiele większy biust! Jako płaska deska wybieram te z push-up'em, a ostatnio odnalazłam mega HIT w Intimissimi: biustonosz push up bez fiszbin! Sceptycznie do niego podchodziłam, ale okazało się, że fantastycznie zbiera piersi, powiększając je o jakieś 2 rozmiary <3  (to nie jest reklama, dzielę się z Wami tym, co mogę polecić, jak z koleżankami) 

Sprawdź sama!

Jeśli na któreś z pytań odpowiesz twierdząco, leć po nowy stanik!

  • tylny pas biustonosza unosi się ku górze
  • fiszbiny nie leżą u podstawy piersi, a na nich lub na brzuchu
  • środkowa część biustonosza pomiędzy piersiami, łącząca miseczki ze sobą, odstaje od klatki piersiowej
  • fałdki wylewają się pod pachą
  • ramiączka wbijają się w ramiona
  • stanik sunie się do góry, gdy podnosisz ręce
  • piersi wybrzuszają się ponad górną krawędź miseczki 

fot. Internet. Zwróć uwagę na wylewające się boki.


Sportowy stanik też trzeba dobrać

Unikaj materiałowych biustonoszy sportowych, które nie dają żadnego wsparcia, szczególnie gdy masz duże lub średnie piersi, ale nie tylko. Małe biusty również "podskakują" z każdym ruchem i narażone są na mikrourazy i rozluźnienie więzadeł trzymających piersi. Piersi mają mieć stabilizację, jeśli chcesz, aby były jędrne i wiecznie młode;) 
Zadbaj również o to, by stanik nie obcierał, nie podnosił się, nie uwierał. 

Polecam firmę Freya i ich linię biustonoszy sportowych Freya Active. Niestety nie produkują oni dla bardzo małych biustów, dlatego nie miałam okazji przetestować stanika, ale Sandra zgodziła się na napisanie recenzji, na którą serdecznie zapraszam, bo stanik jest faktycznie wyjątkowy i żałuję, że nie dla mnie- Recenzja Freya Active. Jedną z praktycznych cech jest rozpinanie z tyłu - fajna opcja, bo zawsze mam problem ze zdjęciem mokrego stanika po treningu ;) Poza tym czytałam też wiele innych pochlebnych opinii o tej linii więc warto spróbować, szczególnie, że gdy zechcesz przymierzyć stanik Freya, możesz liczyć na dopasowanie go przez brafitterkę.  Dla dużych biustów polecane są też staniki Shock Absorber.






Jeśli dotrwałaś do końca, gratuluję i dziękuję za uwagę:) 
Bądź Kobietą na 100% - dbaj o siebie! <3

7 komentarzy:

  1. fajnie, że zrobiłaś post na ten temat, bo mało się mówi o tym, jak szkodliwe mogą być dla nas źle dobrane staniki. Wiele ciekawych informacji się dowiedziałam, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post! Szczególnie dla mnie - mamy karmiącej piersią już 10 miesiąc i uprawiającej nałogowo sport tj. bieganie :) Musze zacząć koniecznie robić pompki! Nie od jutra, od dziś!!

    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to się dobrze składa, bo akurat właśnie dziś zaczynamy wyzwanie pompkowe na Facebooku :D Zapraszam https://www.facebook.com/events/645111595594628/

      Usuń
    2. Ta wspomniana wyzej Aleksandra to ja :) Dodam, ze mam 42 lata i wykarmilam piersia troje dzieci. Moj biust nie jest juz niestety taki, jak przed dziecmi. Ale przynajmniej miesnie go trzymajace naprawde sa w niezlej formie ;) Tak wiec polecam odpowoednie cwiczenia :)

      Usuń
  3. Ja na szczęście mam dobrze dobrany biustonosz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także rozpoczęłam wyzwanie z pompkami ;) Zobaczymy czy mi się powiedzie. Póki co - jestem po 2 dniu ćwiczeń.

    Chciałabym bardzo Ci podziękować za ten wpis. Bardzo mi pomógł.
    Co do Intimissimi - kupuję tam staniki już jakiś czas, ale zazwyczaj sama proszę sprzedawczynię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczynałam wyzwanie od kilku pompek męskich. Aktualnie, nie wiem kiedy i jak to się stało, ale robię około 15 męskich, po czym odpoczywam chwilę i znów około 15 ;) Trening czyni mistrza! :)

      Usuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!