wtorek, 2 grudnia 2014

Rozgrzewka - moje TOP 3

Mam nadzieję, że każdy wie, że rozgrzewka, to jedna z najważniejszych części treningu. Zimne mięśnie, zastygnięte ścięgna, mały zakres ruchów - to wszystko prowadzi do kontuzji - a wtedy możemy pożegnać się z treningiem na czas rehabilitacji. Poza tym, rozgrzewka podnosi tętno i przygotowuje organizm do spalania;) Szeroki zakres ruchów z kolei jest nam potrzebny, by ćwiczyć jeszcze efektywniej. Dlatego właśnie nie możemy ruszyć z grubej rury zaczynając trening właściwy bez rozgrzewki!




Kiedy chodziłam na siłownię, rozgrzewałam się na sali fitness. 
Najpierw statyczne ćwiczenia, takie jak:
krążenia szyją, ramionami, biodrami, łokciami, nadgarstkami, kostkami i kolanami.
Potem dynamiczne pajace i skipy, a następnie przechodziłam na bieżnię potruchtać;)

Gdy ćwiczę w domu, wybieram którąś z trzech moich ulubionych rozgrzewek z youtube. 

TOP 1

Mój number one, to Natalia Gacka! 
Po tej rozgrzewce nie trzeba już nic "dogrzewać", jest idealna.


TOP 2

Szymon Gaś i Kasia Kępka.


TOP 3 

Gdy mam ochotę na coś ciekawszego, zumbowa rozgrzewka jest w sam raz:) 
Jest fun i robi się ciepło, ale jeśli jesteś mocno zastygnięta, możesz dodać swoje ćwiczenia.


Gdy już zapoznasz się z ćwiczeniami, możesz wybrać swoje ulubione i tworzyć własne kombinacje:) 

2 komentarze:

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!