niedziela, 7 grudnia 2014

Jak schudnąć z brzucha?

Jesteś ogólnie zadowolona ze swojej figury... tylko chciałabyś zrzucić ten nieszczęsny brzuch? Zaczynasz więc robić setki brzuszków, żeby zgubić cholerną oponkę.
Ach, żeby to było takie proste.. 
Prawda jest taka, że dzięki brzuszkom nie zrzucisz zbędnego tłuszczu z brzucha.
Jak zatem to zrobić? 

Kilka ważnych faktów


  • Wykonując tylko ćwiczenia na brzuch, nie spalamy tłuszczu, jedynie wzmacniamy mięśnie brzucha. Być może mięśnie delikatnie się zarysują, ale nie zauważysz tego, bo dalej będzie przykrywać je nadmiar tłuszczu. Aby spalać, trzeba znacznie podnieść tempo bicia naszego serducha!
  • Nie da się spalać tłuszczu z wybranych części ciała. Jeżeli ćwiczymy, gubimy kilogramy równomiernie, to znaczy, że ubywa nam po trochu z każdej części ciała. Czytałam o ciekawym doświadczeniu, które pokazało, że dzięki wykonywaniu intensywnych ćwiczeń jedynie na nogi, uczestnik eksperymentu stracił tkankę tłuszczową z brzucha, z rąk, ale akurat nie z nóg! 
  • Aby zrzucić brzuch, powinniśmy wykonywać treningi, które znacznie podwyższają nasze tętno. Wtedy spalana jest tkanka tłuszczowa z całego ciała, również z brzucha. Wszelkie programy fitness, gdzie pot się leje strumieniami, będą odpowiednie :) Cudowne jest też bieganie czy pływanie. Treningi ze zmienną intensywnością ćwiczeń, czyli interwałowe, również są dobrą opcją. 
  • Nie stroń też od siłowni! Treningi z ciężarami mają tą przewagę, że spalają jeszcze przez długi czas po zakończeniu ćwiczeń. Ćwicząc z obciążeniem, spalasz tkankę tłuszczową, jednocześnie ujędrniając ciało. Poza tym, mięśnie same spalają kalorie, warto więc je posiadać:) Ale nie bój się, nie rozrośniesz się jak facet! Aby to się stało, potrzeba ułożyć sobie całe życie pod ten cel. A gdyby było to takie łatwe, każdy mężczyzna na siłowni wyglądałby jak Arnold Schwarzenegger.
  • Nie musisz do każdego treningu dodawać ćwiczeń na mięśnie brzucha. Pracują one przy każdym ruchu, zawsze są angażowane, nawet gdy ćwiczysz na nogi, czy ramiona. 
  • A co jeśli masz bardzo szczupłe nogi i boisz się ćwiczyć, aby jeszcze bardziej z nich nie schudnąć? Nie bój się. Tłuszcz najszybciej schodzi z tych miejsc, gdzie jest go za dużo, a oszczędza się w tych częściach ciała, gdzie uważa, że jest go w sam raz lub za mało. Nie jest tak łatwo się go pozbyć szczególnie z nóg.. lubi tam siedzieć ;) Poza tym z pomocą przychodzi nam trening siłowy, który pozwoli wyrównać proporcje ciała, na przykład ładnie kształtując właśnie mięśnie nóg :) 
  • Najważniejsza jest dieta. ABS robi się w kuchni, Niestety to prawda! :(  Zrezygnuj ze słodyczy, słodzonych napojów, serków, płatków śniadaniowych... Musli komponuj sobie sama z płatków owsianych. Odzwyczaj kubki smakowe od słodzonej herbaty i kawy. Ogranicz spożycie soli. Dowiedz się pod jakimi nazwami kryje się cukier na etykietach produktów. Bądź świadomym konsumentem, czytaj składy i wartości odżywcze. Ogranicz smażone potrawy, zacznij więcej grillować, piec. Zamień białe na brązowe. Jedz dużo warzyw. Oczywiście wszystko możesz wdrażać powoli. Jeśli nagle odetniesz z diety wszystko co uwielbiasz, szybko się złamiesz. Ważne, żeby nabrać nowych nawyków, a te złe powoli wyeliminować. Po szczegóły zapraszam tutaj: kliknij
  • Czasem nie wystarczy zdrowa dieta. Aby schudnąć będziemy potrzebować deficytu kalorycznego. Czyli zmniejszamy powoli liczbę kalorii, które do tej pory spożywaliśmy. Do tego przyda się dietetyk, chyba że uwielbiasz ważyć i liczyć. Jednak ważne są też proporcje spożywania białka, węglowodanów i tłuszczów. 
  • Pij dużo wody- nawadniając organizm, paradoksalnie pozbywasz się wody, która powoduje puchnięcie.
  • Innym problemem jest "brzuch jak balon", inaczej mówiąc "ciąża spożywcza" :) Aby uniknąć takiego stanu, lub przynajmniej zmniejszyć brzuch z 9 na 3 miesiąc "ciąży", stosuj kilka trików. Jedz małe porcje co 3 godziny. Dzięki temu organizm nauczy się szybciej trawić, unikniesz wzdęć i przejedzenia dwudaniowym wielkim obiadem. Wprowadź do diety produkty usprawniające pracę jelit, np. płatki owsiane, jabłko, gruszka, śliwka, suszona śliwka, woda ;) 

7 komentarzy:

  1. moim problemem jest to, że mam bardzo szczupłe nogi
    i nie chce z nich chudnąć
    ale z brzuszka tłuszczyk chętnie bym straciła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak napisałam - nie sądzę, żebyś schudła jeszcze bardziej z nóg;) Z moich w ciągu dwóch lat zszedł może centymetr!

      Usuń
  2. z brzuszkiem chyba walczy każda z nas :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej ! dziękuję bardzo za ten wpis ! Nawet nie wiedziałam o 80 % tego co napisałaś ! O>O wiele się dowiedziałam, myślę że z tymi zasadami nareszcie mi się uda <3 oby takich więcej ! fajnie by było też dać na bloga więcej motywacji.. o ile to naprawdę jest skuteczne :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłam;) o jakie motywacje Ci chodzi? Zapraszam na mój fanpage, tam znajdziesz codzienną dawkę motywacji:) wystarczy kliknąć ikonkę facebooka w lewej kolumnie bloga:)

      Usuń
  4. Bardzo fajny post :) . Ja już mam tą wiedzę, ale dla początkujących jest jak najbardziej w sam raz ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam
    ja mam wiecznie ciaze spozywcza nawet jak nic nie jem

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!