poniedziałek, 14 lipca 2014

Pierwszy trening siłowy, czyli siłownia nie taka straszna, jak sobie wyobrażasz

Hej Kochani! 
Dziś miałam cudowny dzień, a to dlatego, że zrobiłam pierwszy krok do spełnienia wakacyjnego postanowienia- zapisałam się na siłownię i odbyłam pierwszy trening. Było cudownie! Endorfiny wróciły! Nowy trening oznacza zerwanie z rutyną, ciekawość i znów to uczucie "nie doczekam się kolejnego treningu, ciekawe jak mi pójdzie! Nie doczekam się zobaczyć postępów za miesiąc!" :)
Poza tym nowe impulsy dla mięśni, organizmu, metabolizmu. Jeszcze nigdy po treningu nie byłam tak wygłodniała :D
Zrobiłam sobie zdjęcie już po posiłku po treningu. Mięśnie wciąż były mega napięte. Za miesiąc czekajcie na porównanie (mam nadzieję, że coś będzie widać).

Muszę tylko dorobić zdjęcie nóżek, bo zapomniałam:)

Do rzeczy.

W recepcji powiedziałam, że jestem pierwszy raz i czy ktoś mi pomoże. Okazało się, że recepcjonistka jest trenerką i od razu zabrałyśmy się za trening i rozpisanie ćwiczeń, Na każdej mniejszej siłowni jest instruktor i powinien pomóc przy treningu! Trochę gorzej może być w siłowniach sieciowych, dużych. Tam często trener nie pomoże, dopóki nie wykupisz treningu personalnego. Warto najpierw zrobić rozeznanie, popytać w siłowniach jak to u nich jest i dopiero podjąć decyzję. Ja miałam szczęście, od razu dobrze trafiłam. Pozdrawiam Wasilkowską siłkę, Beatkę i Radka! ;D

Trenerka była ze mną całą godzinę. Zapowiedziała też, że będzie ze mną za każdym razem! <3
Powiedziałam, że chodzi mi o rozwój mięśni, nie o chudnięcie. Zapytałam, czy będę ćwiczyć na wolnych ciężarach (hantle, sztanga) Powiedziała, że mogę, jednak może lepiej na początek zrobić trening na maszynach- ogólnorozwojówkę- czyli każdą partię ciała. Warto zacząć od treningu na sprzętach, bo same prowadzą poprawny ruch. Uczymy się przez to odpowiedniej techniki.

A więc 3 tygodnie będę ćwiczyć w ten sposób, aby przygotować ciało do nowego rodzaju wysiłku. Potem przejdę na wolne ciężary i trening dzielony (2 razy w tygodniu nogi i pośladki, raz górne partie). Chyba zapytam, czy nie mogę jednak przejść na dzielony po dwóch tygodniach, bo już się nie doczekam przysiadów ze sztangą!:D

Jak wygląda mój trening? 

3 razy w tygodniu:

Najpierw rozgrzewka 10 min. Poszłam więc na salę gimnastyczną i zrobiłam taką rozgrzewkę jaką robię w domu (ale fajnie tak z lustrami dookoła:D) i dobiłam się na bieżni.

Każde ćwiczenie robię po 12 powtórzeń. Przerwa około minuty. Jeszcze raz 12 razy to samo ćwiczenie. Przerwa i przechodzę na następną maszynę.
Bez obciążenia (bez wsadzonego bolca) robiłam jedynie rozpiętki (ciężko!).
Klatka- 15 kg na maszynie
Plecy- 15 kg na maszynie
Barki, biceps, triceps - po 2 kg hantle na rękę
Czworogłowe- 15 kg na maszynie.
Przywodziciele, odwodziciele (ała pupa) i dwugłowe (ała!!)- 20 kg na maszynie
Brzuchy bez obciążenia.
Na koniec 15- 20 minut na bieżni. Cardio mam robić tylko "dla zdrowotności", jak się wyraziła instruktorka. Po treningu oraz do dwóch razy w tygodniu. Będę biegać!:)

Czuję, że w niektórych ćwiczeniach jestem w stanie już przy następnym treningu dodać obciążenie, w niektórych nie:)
Początkujący, nie bójcie się! Parę lat temu, gdy miałam karnet na aerobik, poszłam kilka razy na siłownię (nie brałam wtedy tego na poważnie) i wszystko robiłam bez obciążenia i było mega ciężko! Nie ma co się wstydzić, każdy gdzieś kiedyś zaczyna!

Po powrocie do domu ciężko mi było podnieść kubek herbaty!:) Czuję, że jutro nie ruszę ręką! Ani jedną ani drugą ;) Nogi jakby nie zmęczyły się aż tak. To znak, żeby intensywniej je ćwiczyć!;)

Jeśli kogoś to ciekawi, będę pisała o swoich postępach oraz opiszę trening na wolnych ciężarach, gdy już zacznę w ten sposób ćwiczyć :)

Na koniec powiem tylko, że żałuję, że dopiero teraz zaczęłam przygodę z siłownią. Jeśli masz czas- nie zwlekaj! :)

Ślę endorfiny,
Domi

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dzięki wielkie:) nie ma co ukrywać, takie komplementy to zastrzyk motywacji :)

      Usuń
  2. już teraz jest super a będzie na pewno jeszcze lepiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będą napompowane pośladki!:)

      Usuń
    2. Właśniiiieeee, chcemy je zobaczyć!! :)

      Usuń
  3. ciało gotowe, teraz tylko iść na plażę i błyszczeć :D!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, genialne ciało :) Też myślę nad zapisaniem się na siłownię, więc pisz o tym, a może wreszcie się przekonam haha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zastanawiaj się dłużej! Naprawdę polecam!:) Efekty szybciutko przyjdą gdy połączysz trening siłowy z cardio :) A ja będę zdawała relacje :)

      Usuń
  5. Czułam sie podobnie po moim pierwszym siłowym treningu! <3 To było cudowne uczucie!! Aż nie mogę przestać się uśmiechać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! I nawet tak samo masz na imię ;D Ja po drugim jestem jeszcze szczęśliwsza i nie mogę się doczekać piątku!

      Usuń
  6. Witam od jakiegos czasu tu zagladam i jestem pod wrazeniem, rewelacyjny blog. Gratuluje serdecznie :D
    Mam taka prosbe czy moglabys polecic po kilka cwiczen na min. brzuch,posladki, nogi ktore moga byc wykonywane w domu z ciezarkami, a ktore rowniez przyniosa efekty? Oraz o sprawdzone cardio np. z YT? Niestety narazie nie moge wybrac sie na silownie, gdyz prawie calymi dniami jestem sama w domu z dziecmi.
    Do tej pory cwiczylam programy Chodakowskiej, np. skalpel i Szok trening, lecz ciezko wygospodarowac az tyle czasu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Ćwiczenia z ciężarkami na nogi, to np. przysiady, wznosy bioder leżąc, wykroki, w klęku podpartym unoszenie nogi z hantlem pod kolanem ... Warto kupić obciążniki na kostki i robić ćwiczenia znane z programów Chodakowskiej, w leżeniu bokiem wznosy nóg, kręcenie kółeczek , na stojąco wznosy nogi do boku, ćwiczenie w klęku podpartym, o którym mówiłam, można robić też z takim obciążnikiem. Co do brzucha, wystarczy wpisać w youtube i wyskakuje mnóstwo ćwiczeń, które można dowolnie łączyć. Jedyne ćwiczenie z hantlem na brzuch, które robię, nazywa się "russian twist". Jako cardio możesz robić 6-minutówki Chodakowskiej, dobre programy ma również Fitness Blender :)

      Usuń
  7. Dziekuje i serdecznie pozdrawiam. Zycze dalszych sukcesow :D

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!