sobota, 21 czerwca 2014

Owsiankowe love

Przed porannym treningiem nie ma dla mnie nic lepszego niż owsianka:) Uwielbiam tą jakże wykwintną potrawę i pisząc to teraz, znów mam na nią wielką ochotę!:) Owsianka nie musi być nudna:) Sposobów jej przyrządzenia jest miliony!:) Zbieram w jedno miejsce niektóre z nich :) 

Podstawą każdej mojej owsianki jest: 

Mleko lub woda- zalewam nim/nią płatki/otręby i zagotowuję. Po zagotowaniu trzymam jeszcze chwilę pod przykrywką, jeśli mam czas- wtedy gęstnieją. Jeśli chcesz otrzymać gęstą konsystencję, wlej tyle płynu, żeby tylko zakryć płatki. Jeśli rzadszą, wlej więcej mleka/wody.
Owsianka ma lepszy smak, gdy jest gotowana na mleku. Jednak woda to dobra opcja dla liczących kalorie.

Jogurt naturalny lub/i serek wiejski- dodaję do ugotowanych płatków. Na oko- spróbuj z jaką ilością Ci najbardziej smakuje:) 

Miód- zazwyczaj płaska łyżeczka ląduje w ciepłych płatkach (nigdy nie gotujemy miodu, bo traci większość prozdrowotnych składników!). Można też słodzić owsiankę stevią.

W tym momencie zaczyna się szaleństwo:) Przykłady owsianek prezentuję poniżej, a jeszcze więcej znajdziesz w moim Facebook'owym albumie: KLIK


jogurt naturalny, serek wiejski (pokochałam serek w owsiance!) pół płaskiej łyżeczki kakao:) Uwaga z wsypywaniem od razu całej łyżki- kakao jest bardzo intensywne i gorzkie 
gotowane płatki owsiane i siemię lniane z kawałkami jabłka  do tego pestki dyni, rodzynki i cynamon
 płatki na pół z wodą na pół z mlekiem i pół łyżeczki kakao  Na koniec miód, jogurt naturalny, banan i trzy truskawki
z bananem, wiórkami kokosowymi i pestkami dyni
tradycyjna podstawa plus świeże truskawki i banany :)  
owsianka z jogurtem nauralnym, serkiem wiejskim, bananem i granatem
Owsianka Rafaello :) Gotujemy płatki w mleku kokosowym. Dodajemy jogurt naturalny, banana, żurawinę i wiórki kokosowe. Pycha:)
owsianka z masłem orzechowym <3 w zależności od ilości płatków dodaję od pół do płaskiej łyżki masła- roztapia się w ciepłych płatkach. Wersja bardziej kaloryczna i słodka- z ociupinką miodu do tego:) Plus cynamon, banan, pestki dyni 
z masłem orzechowym, bananem, pestkami dyni i żurawiną
Owsianka na wodzie, zamiast mleka, za to z... czekoladowym serkiem homogenizowanym. Sposób z serkiem tylko raz na jakiś czas!:) Do tego suszona żurawina, banan, brzoskwinia z puszki opłukana z syropu, cynamon. 
Płatki ugotowane na wodzie, truskawki, banan, trochę mniej niż pół serka wiejskiego, łyżeczka masła orzechowego, pół łyżeczki miodu i cynamon:D <3
Owsianka z ... jajkiem! Gotujemy płatki z większą ilością wody, po zagotowaniu wlewamy roztrzepane wcześniej jajko, mieszamy chwilę. W miseczce łączymy z jogurtem naturalnym, żurawiną i bananem. Drugi sposób przyrządzenia to pomieszać surowe jajko z płatkami przed ugotowaniem i zalać mlekiem, zagotować :) 
Zimowa owsianka, tym razem z bananem, orzechami włoskimi i jagodami goji. Do tego mrożona truskawka


ze startym jabłkiem i cynamonem
banan, melon, garść mrożonej mieszanki owocowej (kompotowej)
jak wyżej, tylko bez melona, jednak polecam spróbować z melonem <3 tutaj chyba dodałam też więcej mleka
To akurat sałatka owocowa, ale super pomysł na owsiankę. Tym razem gotujemy płatki na wodzie, a jogurt, twarożek, trochę banana i truskawek blendujemy :) Do tego kawałki owoców <3

Pomysłów tyle, ile pomysłowych głów! Podzielcie się swoim ulubionym przepisem na owsianę :) 

Smacznego życzy
szef kuchni
Domi

7 komentarzy:

  1. Świetny przepis, wczoraj całej rodzinie smakował

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeej, owsiankowy raj! A mi już zaczynało brakować pomysłów na to wspaniałe danie. No to już mam dużo inspiracji :) Ciekawi mnie owsianka z masłem orzechowym, następnym razem muszę spróbować :) Połączenie płatków z serkiem wiejskim wydawało mi się czymś dziwnym, dopóki nie poczułam tego smaku! Pyycha :) I pomyśleć tylko, że będąc małym dzieckiem jadłam tylko słodkie płatki ze sklepu, nie znając owsianki... Ale teraz nadrabiam, owsianka forever :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to nie tylko będąc dzieckiem, ale jeszcze całkiem niedawno zajadałam się smakowymi płatkami :) Na szczęście z płatków owsianych można wyczarować wszystko:D

      Usuń
  3. owsianka musi być na poczatek dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio zamieniłam owsiankę na jaglankę - też spoko :))

    A do owsianki lubię bardzo morele suszone, śliwki...W ogóle zestaw:
    mleko + płatki owsiane + coś świeżego (jabłko, nektarynka, brzoskwinia itp itd) + coś suszonego (śliwka, morela, żurawina, daktyl itp, itd..) + coś chrupiącego (orzechy, słonecznik, pestki dyni..) to idealny, niezawodny jak dla mnie "przepis" :))

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!