czwartek, 2 stycznia 2014

Jillian Michaels

Nie wiesz od czego zacząć? A może ćwiczysz już długo i szukasz urozmaicenia? Jillian Michaels to może być dla Ciebie strzał w dziesiątkę. Osobiście pokochałam osobowość trenerki już po chwili treningu. Jej energia się udziela, jej żarty sprawiają, że ból jest mniejszy, a wykrzykiwane słowa motywacji nie pozwalają się poddać. Najważniejsze jest to, że Jillian tłumaczy jak poprawnie wykonać każde ćwiczenie. Ćwicząc z nią, byłam pewna, że robię to dobrze, wiedziałam dokładnie jak ustawić swoje ciało. Istotne jest również to, że trenerka dość często podaje łatwiejsze lub trudniejsze warianty ćwiczeń.



Kim jest Jillian Michaels?

Jillian to bardzo sławna amerykańska trenerka personalna. W lutym 2014 roku skończy 40 lat :) Oczywiste jest to, że nie zawsze wyglądała tak, jak dziś. W wieku 12 lat, (kiedy to przeżyła traumę- rozstanie rodziców) ważyła prawie 80 kg. Gdy miała 14 lat, matka zapisała ją na Muay Thai (sztuka walki). To był pierwszy krok do zdrowia. Dziś Jillian jest posiadaczką dwóch czołowych w kraju certyfikatów, dających uprawnienia trenera personalnego, przyznawanych przez:  the National Exercise & Sports Trainers Association (NESTA) oraz the Aerobics and Fitness Association of America (AFAA). 
Aktualnie waży około 52 kg (dane z 2008 roku) przy wzroście 159 cm.


Jest autorką książkowych bestsellerów, takich jak: Opanuj swój metabolizm, Bez ograniczeń, Slim for life, Winning by Losing, Making the cut.

Dostępne są również jej fitness-gry na Xboxa: Jillian Michaels Fitness Ultimatum 2011 oraz Jillian Michaels Fitness Adventure.

Ciekawostki z życia prywatnego:

Jillian jest biseksualna. Jej partnerką jest Heidi Rhoades, która w 2012 roku urodziła jej syna. Wcześniej, w tym samym miesiącu Jillian adoptowała córeczkę.

Ciekawostką jest to, że trenerka cierpi na ADHD, wykryte już w dzieciństwie. Najwyraźniej znalazła dla siebie wspaniałe lekarstwo, jakim jest sport.

PROGRAMY TRENINGOWE

Od 2005 roku Jillian wydała około 15 programów treningowych na DVD.  Najpopularniejsze, to:
·                     30 Day Shred
·                     Ripped in 30
·                     Banish Fat Boost Metabolism
·                     6 week 6-pack
·                     Extreme shred & shred
·                     Kickbox FastFix
·                     Killer Buns & Tights
·                     No More Trouble Zones
·                     Body Revolution

W swoich programach Jillian łączy ćwiczenia wzmacniające mięśnie z technikami zaczerpniętymi z kickboxingu, pilates, jogi oraz plyometryki. Są to treningi interwałowe- ze zmiennym tempem i intensywnością ćwiczeń. Takie dają najlepsze efekty.

Opisy wybranych programów

„Body Revolution”  to trening polecany początkującym, ponieważ dla zaawansowanych może on być za lekki.  W tym programie używane jest dodatkowe obciążenie, jednak ta kwestia jest indywidualna- jeśli jeszcze nie czujesz się na siłach dorzucić hantle, możesz równie dobrze wykorzystać ciężar swego ciała. Ćwiczenia są statyczne, jednak często wykonywane w szybkim tempie. Jest też cardio, które na początku może być wyzwaniem, jak z resztą cały trening. Trwa on 90 dni i składa się z trzech faz. Treningi (trzy fazy) dostępne są na chomikuj.pl.


„30 Day Shred” natomiast składa się z 3 poziomów zaawansowania. Każdy z nich trwa 10 dni. W tym programie ćwiczymy codziennie przez około 30 minut (w tym rozgrzewka i rozciąganie po treningu). Tutaj będziemy potrzebować hantli (lub butelek z wodą). Jest to trening obwodowy, czyli : 3 minuty treningu siłowego, 2 minuty cardio, 1 minuta brzuszków. Podczas jednego treningu wykonujemy 3 obwody. Po skończeniu 30 dni można kontynuować poziom 3 lub wypróbować inne programy Jillian :) 
30 DAY SHRED, jak większość programów Jillian, dostępny jest na chomikuj.pl (podobno nawet z polskim lektorem). Dla tych, którzy nie lubią ściągać, wrzucam linki z youtuba :
Zdjęcie z Internetu
"Ripped in 30", jest podobno nieco bardziej zaawansowany od 30 day shred. Trwa cztery tygodnie. Składa się z 4 etapów, a każdy z nich trwa 6 dni. Schemat jest ten sam : 3 minuty treningu siłowego, 2 minuty cardio, 1 minuta na brzuchy.

"Killer ABS"  składa się z 3 poziomów. Można go ściągnąć z chomika i zastanawiam się, czy nie podjąć tego brzuszkowego wyzwania. Co o tym myślicie ?

Inny program skupiony na brzuchu, "6 weeks 6 pack", rownież składa się z 3 etapów. Niestety na youtube dostępny jest tylko 1 poziom, a na chomiku znalazłam jedynie 1 i 2.


Trening Jillian, który jednorazowo wypróbowałam, to "No More Trouble Zone". Składa się on z ćwiczeń na wszystkie problemowe części kobiecego ciała. Dla początkujących na pewno da mocny wycisk. Dla mnie na tym etapie był troszkę za lekki. 


Mam nadzieję, że skusiłam Cię do wypróbowania treningów Jillian. Ja chyba skuszę się na któryś z tych programów. Jako, że zależy mi na mięśniach brzucha, na pierwszy ogień pójdzie Killer ABS! :) 

-Domi


4 komentarze:

  1. W Body Revolution sa wykorzystywane ciezary (lub inne trudniejsze wersje cwiczen) i w zadnym wypadku nie uwazam, by byl to trening dla poczatkujacych. Cardio wymiata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś początkująca i jest Ci za ciężko, nie musisz używać ciężarów. Chcąc się upewnić, czy nie popełniłam błędu, twierdząc, że trening jest dla początkujących, poczytałam trochę więcej na ten temat. Program rzeczywiście jest zbyt łatwy dla zaawansowanych...Ale to, że jest polecany początkującym, nie znaczy, że jest lekki :) Na pewno średniozaawansowani też będą mieli z nim trudności- wszystko zależy od człowieka. Trzeba pamiętać, że ćwiczenia zawsze można uprościć (np. robiąc wersje łatwiejsze i bez obciążenia) lub utrudnić (trudniejsze modyfikacje i większe obciążenie). Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja nie jestem poczatkujaca, ale wiem, ze nie dalabym rady temu programowi pare miesiecy temu. Dlatego tez nie polecalabym go osobom poczatkujacym. Tylko o to mi chodzilo. Uwazam, ze jest on swietny dla osob sredniozaawansowanych, a tak jak pisalas, poziom trudnosci mozna sobie dostosowac obciazeniem. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co wiem, na 6 weeks 6 pack składają się wyłącznie dwa poziomy trudności, każdy robisz przez trzy tygodnie :)

    OdpowiedzUsuń

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!