niedziela, 22 grudnia 2013

Przysiady wykroczne

Ćwiczenie, które pojawia się w niemal każdym treningu. Nie bez powodu! Jest ono bowiem zabójcą cellulitu i tłuszczu :) 

Potocznie mówimy na nie „wykroki”. To magiczne ćwiczenie angażuje całe uda i pośladki! Do tego, jeśli wykonujemy je ze sztangą, ćwiczymy również plecy, barki i ramiona. 



Wykonanie

Robimy duży krok do przodu i uginamy nogę pod kątem 90 stopni- tak, by uda były równoległe do podłogi. Tą samą nogą pogłębiamy przysiad i wracamy do pozycji wyjściowej. Wypychamy się przy tym z pięty. Zmieniamy nogę.

Stopa nogi wykrocznej musi opierać się płasko na podłodze. Noga, która zostaje z tyłu, przylega do podłoża tylko palcami.
W momencie stawiania kroku robimy wdech; wydech- w trakcie wstawania i powrotu do pozycji wyjściowej.

NIE pochylaj tułowia do przodu!
NIE przekraczaj kolanem linii stopy!
NIE odrywaj pięty nogi, która robi wykrok!


To ćwiczenie możemy utrudnić poprzez trzymanie hantli- ręce przy tym są spuszczone luźno obok tułowia, lub sztangi- trzymanej na karku.

Podczas ćwiczeń kontroluj pozycję, jeśli masz możliwość, rób to przed lustrem. 

Miłego treningu:) 


-Domi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!