poniedziałek, 2 grudnia 2013

Masło orzechowe zamiast nutelli

Ostatnio na facebooku umieściłyśmy przepis na kuleczki zbożowe z masłem orzechowym. Dlaczego ten produkt, mimo że słodki, nie znajduje się na czarnej liście osób, pilnujących swojej wagi?




Badania wykazują, że miłośnicy orzechów nie tylko łatwiej zrzucają zbędne kilogramy, ale także utrzymują nową wagę. Masło orzechowe nie powoduje skoków insuliny i tym samym ochoty na jedzenie, przeciwnie- zmniejsza łaknienie i sprawia, że uczucie głodu pojawia się z 2,5 godzinnym opóźnieniem. Dla porównania zjedzenie wafla ryżowego opóźnia głód o 30 minut.

PROZDROWOTNE WŁAŚCIWOŚCI MASŁA ORZECHOWEGO:

W ramach badania, którego wyniki opublikowano w Breast Cancer Research and Treatment, finansowanego przez Breast Cancer Research Foundation oraz Amerykański Narodowy Instytut Zdrowia, naukowcy poddali analizie nawyki żywieniowe ponad 9000 kobiet.
Okazuje się, że jedzenie masła orzechowego trzy razy w tygodniu zmniejsza o 39 procent ryzyko łagodnych zmiany piersi. Zmiany takie, dość powszechne, są znanym czynnikiem ryzyka raka piersi.

Tłuszcze zawarte w orzechach to głównie te jednonasycone, które mają korzystny wpływ na zdrowie:*zmniejszają ryzyko rozwoju cukrzycy II typu.
*zapobiegają chorobom serca.
*zmniejsza poziom LDL (zły cholesterol)


Orzeszki ziemne dodatkowo są źródłem:
-białka (aż 25%)
-błonnika
-witaminy E, niacyny, kwasu foliowego- właściwości antyoksydacyjne (zwalczają wolne    rodniki, zapobiegają chorom układu krążenia i nowotworom)
-magnezu
-fosforu
-wapnia
-cynku (sprzyja budowie białka i odbudowie tkanek)
-żelaza
-witamin: B1, B2, B3, B5, B6, B9,
Wybierając masło orzechowe w sklepie, czytajcie etykiety. Prawdziwe masło orzechowe powinno składać się wyłącznie z przetartych orzechów oraz minimalnego dodatku oleju roślinnego.

Jednak najlepszym rozwiązaniem jest samodzielne wykonanie masła orzechowego, które jest banalnie proste! Tutaj nie trzeba dodawać oleju (przed posmarowaniem wystarczy pomieszać masło) i będziemy pewni co do składu i prozdrowotności naszego wyrobu.

Potrzebujemy:
-orzeszków ziemnych niesolonych
-blendera/robota kuchennego

Jeśli kupione orzechy są nieprażone- prażymy je na suchej patelni, na małym ogniu i potrząsamy co chwilę aby się nie przypaliły.
Drugim sposobem prażenia jest włożenie orzeszków na 10 minut do rozgrzanego do 170 stopni piekarnika
Następnie mielimy je kilka minut na gładką masę.
Możemy doprawić według uznania szczyptą soli i/lub cukrem pudrem.

Aby uzyskać masło z chrupiącymi kawałkami orzechów, wyjmijmy 1/3 po minucie mielenia a po zmieleniu reszty, pomieszajmy je razem.
Ciekawszy smak możemy uzyskać gdy dodamy wiórki kokosowe, kakao lub trochę miodu ;)


A przepisu na te smakowite kuleczki szukajcie u nas na facebooku: KLIK

-Domi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przemyślenia? Podziel się! Pytania? Śmiało!