niedziela, 29 grudnia 2013

Płatki owsiane


Zalecane jest, by dziennie spożywać około 30 g błonnika. Bogate w tę substancję są między innymi owoce, surowe jarzyny, chleb pełnoziarnisty oraz płatki i otręby owsiane. 

Otręby owsiane, to jedynie część płatków, dlatego aby uzyskać ten sam rezultat, należy jeść ich więcej. 

Rola błonnika:

niedziela, 22 grudnia 2013

Przysiady wykroczne

Ćwiczenie, które pojawia się w niemal każdym treningu. Nie bez powodu! Jest ono bowiem zabójcą cellulitu i tłuszczu :) 

Potocznie mówimy na nie „wykroki”. To magiczne ćwiczenie angażuje całe uda i pośladki! Do tego, jeśli wykonujemy je ze sztangą, ćwiczymy również plecy, barki i ramiona. 

sobota, 21 grudnia 2013

Świąteczne wypieki na lekko:)

Pomyślałam, że zbiorę w jedno miejsce kilka propozycji na smakowite wypieki w wersji fit lub prawie fit :) 

Może akurat ktoś się zainspiruje:) 
Kliknij w nazwę wypieku, a otworzy się link :) 

środa, 18 grudnia 2013

Podsumowanie 90 dni Domi

Nadszedł dzień, w którym wreszcie zapisałam numer „90”. Długo to trwało, zanim zrobiłam 90 treningów, bo miałam długą przerwę oraz czas nieregularnego ćwiczenia.  Zaczęłam ćwiczyć już w lutym mijającego roku. Tutaj przestroga: gdybym nie przerwała ćwiczeń i wykonywała je regularnie, dawno miałabym osiągnięty swój cel;) Nie popełniaj mojego błędu!

Moje wymiary przed:

niedziela, 15 grudnia 2013

Czym posłodzić herbatę, czyli zamienniki cukru

Cukier biały

1 łyżeczka cukru to około 6 g.
Zawiera ona:
-24,30 kcal
-węglowodany: 6 g
Wiemy wszyscy, że cukier to sama trucizna, w dodatku kaloryczna. Jeśli więc nie potrafisz się obejść bez słodkiego smaku herbaty, czym ją posłodzić?

sobota, 14 grudnia 2013

Rozciąganie do szpagatu

Na naszym facebooku utworzyłyśmy wydarzenie, które ma na celu zmotywować Was do podjęcia się wyzwania zrobienia szpagatu. Wypadałoby w takim razie napisać co nieco o tym, co  najważniejsze w przygotowaniach do tej figury.

czwartek, 5 grudnia 2013

Brzuszki

Postanowiłyśmy zrobić cykl notek o poszczególnych ćwiczeniach- o czym należy szczególnie pamiętać, by nie zrobić sobie krzywdy.


To może zacznijmy od brzuszków.
Niby łatwe, każdy je zna, jednak może się okazać, że robimy je źle. A technika to podstawa!

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Zdrowe kwasy tłuszczowe

Tłuszcze odgrywają w naszym odżywianiu jedną z kluczowych ról. Nadmierna jego ilość może wpływać negatywnie na naszą sylwetkę (otyłość) oraz spowodować różne choroby takie jak cukrzycę czy miażdżycę. Jednak, jak się coraz częściej okazuje: tłuszcz, tłuszczowi nierówny…

Masło orzechowe zamiast nutelli

Ostatnio na facebooku umieściłyśmy przepis na kuleczki zbożowe z masłem orzechowym. Dlaczego ten produkt, mimo że słodki, nie znajduje się na czarnej liście osób, pilnujących swojej wagi?