niedziela, 29 grudnia 2013

Płatki owsiane


Zalecane jest, by dziennie spożywać około 30 g błonnika. Bogate w tę substancję są między innymi owoce, surowe jarzyny, chleb pełnoziarnisty oraz płatki i otręby owsiane. 

Otręby owsiane, to jedynie część płatków, dlatego aby uzyskać ten sam rezultat, należy jeść ich więcej. 

Rola błonnika:

niedziela, 22 grudnia 2013

Przysiady wykroczne

Ćwiczenie, które pojawia się w niemal każdym treningu. Nie bez powodu! Jest ono bowiem zabójcą cellulitu i tłuszczu :) 

Potocznie mówimy na nie „wykroki”. To magiczne ćwiczenie angażuje całe uda i pośladki! Do tego, jeśli wykonujemy je ze sztangą, ćwiczymy również plecy, barki i ramiona. 

sobota, 21 grudnia 2013

Świąteczne wypieki na lekko:)

Pomyślałam, że zbiorę w jedno miejsce kilka propozycji na smakowite wypieki w wersji fit lub prawie fit :) 

Może akurat ktoś się zainspiruje:) 
Kliknij w nazwę wypieku, a otworzy się link :) 

środa, 18 grudnia 2013

Podsumowanie 90 dni Domi

Nadszedł dzień, w którym wreszcie zapisałam numer „90”. Długo to trwało, zanim zrobiłam 90 treningów, bo miałam długą przerwę oraz czas nieregularnego ćwiczenia.  Zaczęłam ćwiczyć już w lutym mijającego roku. Tutaj przestroga: gdybym nie przerwała ćwiczeń i wykonywała je regularnie, dawno miałabym osiągnięty swój cel;) Nie popełniaj mojego błędu!

Moje wymiary przed:

niedziela, 15 grudnia 2013

Czym posłodzić herbatę, czyli zamienniki cukru

Cukier biały

1 łyżeczka cukru to około 6 g.
Zawiera ona:
-24,30 kcal
-węglowodany: 6 g
Wiemy wszyscy, że cukier to sama trucizna, w dodatku kaloryczna. Jeśli więc nie potrafisz się obejść bez słodkiego smaku herbaty, czym ją posłodzić?

sobota, 14 grudnia 2013

Rozciąganie do szpagatu

Na naszym facebooku utworzyłyśmy wydarzenie, które ma na celu zmotywować Was do podjęcia się wyzwania zrobienia szpagatu. Wypadałoby w takim razie napisać co nieco o tym, co  najważniejsze w przygotowaniach do tej figury.

czwartek, 5 grudnia 2013

Brzuszki

Postanowiłyśmy zrobić cykl notek o poszczególnych ćwiczeniach- o czym należy szczególnie pamiętać, by nie zrobić sobie krzywdy.


To może zacznijmy od brzuszków.
Niby łatwe, każdy je zna, jednak może się okazać, że robimy je źle. A technika to podstawa!

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Zdrowe kwasy tłuszczowe

Tłuszcze odgrywają w naszym odżywianiu jedną z kluczowych ról. Nadmierna jego ilość może wpływać negatywnie na naszą sylwetkę (otyłość) oraz spowodować różne choroby takie jak cukrzycę czy miażdżycę. Jednak, jak się coraz częściej okazuje: tłuszcz, tłuszczowi nierówny…

Masło orzechowe zamiast nutelli

Ostatnio na facebooku umieściłyśmy przepis na kuleczki zbożowe z masłem orzechowym. Dlaczego ten produkt, mimo że słodki, nie znajduje się na czarnej liście osób, pilnujących swojej wagi?

piątek, 29 listopada 2013

Poznajmy Natalię Gacką

Bohaterka dzisiejszej notki to Mistrzyni Świata Fitness Sylwetkowego oraz Wielokrotna Mistrzyni Polski w Fitness Sylwetkowym.

Polka urodziła się w 1989 roku. Już od dziecka prowadziła sportowy tryb życia. Jak sama mówi, jest osobą z ogromnymi pokładami energii, które musi gdzieś wyładowywać. Spełnia się w sporcie w stu procentach. W podstawówce i gimnazjum uczęszczała na kursy tańca towarzyskiego i nowoczesnego, uprawiała również pływanie i biegi przełajowe.  Kiedy miała 15 lat zdecydowała się na uczestnictwo w Mistrzostwach Fitness w Bydgoszczy- zajęła drugie miejsce na podium! Po tym sukcesie zaczęła trenować gimnastykę. Po trzech latach została zauważona przez trenerkę kadry narodowej, Violettę Pryłowską i powołana do reprezentacji Polski w fitnessie sylwetkowym.
W 2012 wywalczyła podwójny złoty medal na Mistrzostwach Świata w Budapeszcie!

czwartek, 21 listopada 2013

Rozciąganie- ważny element treningu

Co się dzieje z mięśniem, który ciężko pracuje?
Kurczy się, napręża i usztywnia, a co najgorsze, robi się coraz krótszy. Przez to przeszkadza mięśniom sąsiadującym. Doprowadza to do niewłaściwego rozłożenia sił we włóknach mięśniowych i do nieprawidłowego przepływu krwi.
Rozciąganie, czyli, z angielskiego stretching, ma za zadanie zapobiec powstaniu takich nieprawidłowości.

wtorek, 19 listopada 2013

Cassey Ho - Blogilates

W skrócie o pilates.
Pilates to zestaw specjalistycznych ćwiczeń, które wykonuje się na macie. Jest to kombinacja baletu, gimnastyki, jogi oraz starożytnych - greckich i rzymskich ćwiczeń. To ćwiczenia statyczne, które angażują całe ciało i mają na celu poprawę równowagi i koordynacji. Wydłużają i wzmacniają mięśnie, rozciągają je. Plusem jest, iż technika ta nie przeciąża serca. Również fizjoterapeuci i osteolodzy polecają ćwiczenia pilates, jako jedne z najbezpieczniejszych. Wpływają terapeutycznie na kręgosłup, nie obciążają stawów. Tradycyjne treningi odbywają się przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce.

poniedziałek, 18 listopada 2013

Jak to się zaczęło?


To było zimne, ciemne, styczniowe popołudnie, kiedy to wpadłam na fanpage Ewy Chodakowskiej. Zaczęłam czytać, oglądać przemiany kobiet i pomyślałam: dlaczego nie ja? Zawsze marzyłam o umięśnionym ciele. Do tej pory chwytałam się od czasu do czasu różnych sportowych aktywności, ale szybko rezygnowałam. Był aerobik (kilka podejść), pilates, Tai-Bo, siatkówka, taniec...  
Zawsze byłam szczupła. Mimo to, tłuszcz nieproporcjonalnie do kościstych rąk odkładał się na brzuchu, tyłku i udach, tworząc odrażający cellulit.  Nigdy się nie odchudzałam, nie stosowałam żadnych diet. Mam szybką przemianę materii- tak, szczęściara ze mnie. Kocham słodycze. Nigdy z nich nie zrezygnuję do końca, życie jest za krótkie. Co innego ograniczyć  do minimum- nawet brzmi lepiej;) Nie ćwiczę po to, by być chuda. Wręcz przeciwnie, kościste ciało nie budzi we mnie dobrych skojarzeń. Ćwiczę po to by moje ciało stało się apetycznie umięśnione i kształtne. Nie wyczaruję sobie biustu, za to mogę napompować pośladki, ujędrnić i optycznie wydłużyć nogi i sprawić sobie seksowny sześciopak.

Największą motywacją są własne postępy- wiem co mówię! Efekty wizualne, rośnięcie w siłę i możliwość podnoszenia poprzeczki- warto do tego dążyć, warto o to walczyć.



Bądź zdyscyplinowana- satysfakcja gwarantowana! 

                                                                                                                                    - Domi ;)